Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Khamis, 2 Julai 2009

Balik kampung dan kecoh kat umah kenduri

ni gambo bakal adik ipar aku

haa...tu la kek yg sikit lagi hakimi nak senggol tu...

along and the girls



aku bersama my SIL yg sporting giler...
hah..nampak kan aku dah gemuk?


uda, abah dan adik

hari jumaat lepas kami balik kampung aku kat kluang, johor...best sesangat sbb dah lama tak balik...bulan lepas kami tak balik sebab duit dah abis banyak masa gi kuching aritu..hehe...kali ni balik lama..nak balas dendam...hehe...dari khamis mlm jumaat sampai hari selasa baru balik...

balik kali ni lebih special lak sbb adik aku yang no 4, andak nak tunang...orang dekat je, 1 felda je...kalau jadi alamatnya menantu mak dah 2 orang dah orang situ gak...hehe..kalau merajuk senang nak balik umah mak bapak...lebih seronok lagi sebab semua adik-beradik ada...lebih seronok daripada raya je gayanya...macam2 yang kami nak makan mak aku masak...best2...hehehe...siap makan durian dan manggis puas2 lagi tu...

citer pasal andak tunang ni la yang aku nak cite kali ni...disebabkan shah kena keja hari sabtu dan ahad tu...dia cuma hantar aku mlm jumaat tu dan balik semula keesokkan harinya...andak pulak bertunang sabtu mlm ahad...jadi mlm andak bertunang tu tinggal la aku sorang2 kena jaga hakimi...
masa maghrib tu lagi dia dah buat hal..memula kami semua sibuk bentang tikar...dia terlari-lari...terjerit-jerit sana sini...dah macam histeria pun ada...suka sangat dia...semua orang tanya...nape dengan anak angah ni? aku lak cuma leh jawab entah... yelah selalu duk kat umah aku tu cuma ngadap muka aku dengan ayah dia je yang ada...nak buat perangai pun tak boleh kot...
lepas isyak tu orang dah mula berkumpul..masa tu aku dah siapkan dia dengan baju melayu siap pakai samping...hehe...ni penangan sebab dah ada orang cakap dia perempuan la ni...

bila orang dah masuk rumah ..duduk..hakimi pun gilir2 pegi salam semua atuk2 dan makcik2 yang ada kat situ...lepas salam satu orang dia letak dua2 tangan kat belakang cam YB sambil tengok2 sapa lagi yang nak bersalam dengan dia...peh mesti semua orang cakap berlagak tul anak angah....hish..hish..hish...nuras tul ayah dia budak ni...abis citer kat umah..

sampai kat umah tunang andak kami pun ambik posisi dekat dengan almari cantik pakcik tu...dia mula buat perangai lagi...masa ni hakimi sibuk lak nak bukak2 almari cantik tu...sibuk tunjuk2 motor dalam lemari tu...Ya Allah...masa ni aku rasa muka aku nak jadi hulk pun ye dah agaknya...dia sibuk jerit2...alamak...nak kuar pintu jauh la pulak...kami duduk dekat dengan kek hantaran tu...tetiba lak dia berlari pegi kat pakcik dia dekat dengan pintu...aiseh sikit lagi tersenggol kek tu...aduhai...tak dapat nak bayangkan muka kau masa tu...langsung sepatah haram ayat pak2 imam yang sibuk berbincang tu aku tak dengar...mata..telinga..semua la fokus kat hakimi je...

dah abis semua tu...masa makan lak...diorang hidang nasi beriani...sedap tul...baru perasan lak perut ni tak makan apa2 sebab sibuk tadi...ingat leh la makan...aku pun ambik lauk2 semua duduk kat kerusi...siap sedia 1 lagi kerusi utk hakimi...tengok2 hilang mana tah anak bertuah aku tadi ni...dia dah seronok2 berlari2 dengan bebudak lain...hampeh tul...aku makan2 lebih kurang je sbb dia dah mula main sorok2 celah2 motor dan keta yang ada kat laman...huh..letih tul...masa nak balik lak lagi satu hal dia taknak balik lak...aku tanggal selipar dia...dia pakat jerit2...yayah...yayah...tak payah la tu...aku masa tu dah tak peduli kat orang lagi dah...terus nak bawak balik...last2 sampai atas bukit sikt tetiba je dia babai semua orang...hehe...anak bertuah betul...

semua orang cakap bebudak memang camtu...tapi kalau shah ada dia tak buat camtu sebab takut dengan ayah dia...hish...kalau tanya aku lainkali kalau shah takde tobat aku tak nak gi dah...bior aku duduk rumah pun tak pe...

Cerita menarik lain

0 Luahan Ikhlas: