Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Isnin, 2 November 2009

Mabuk dah takde....jom kita memasak..

alhamdulillah...lepas aku scan hari jumaat haritu cam dapat satu aura baru lak..mabuk pun kurang dah sekarang ni..cuma tak tahan buat lak hal terjaga2 memalam....kalau gi bilik air tu biasalah kan..mau 4-5 kali semalam tp kali ni terjaga lak sebab sakit badan..tak leh nak tidur...terkebil2 aku sesorang..toleh kiri hakimi tidur dgn lena...toleh kanan lak shah tgh sedap berdengkur....ni dah masuk 5 hari dah camni...kalau terus mau pitam aku dibuatnya...

ingatkan hari sabtu ahad baru ni kan cuti leh la tidur2 siang ke apa...tapi disebabkan tinggal rumah dengan hakimi...anak bujang aku ni mula la ajak akua bergasak sama dengan otromen2 dia tu...aduhai...tak layan kang kesian lak..ye la masa cuti2 ni la dia ada masa dengan aku kan...tapi mata makcik ni yang tak tahan...dah la malam tak leh tidur...siang pun tak leh nak cover gak....

tapi yang bestnya start hari sabtu hari tu aku dah leh masak..alhamdulillah...berasap dah dapur aku ni...lama sangat dah tak memasak...bawang pun dah nak tumbuh dah...
hari sabtu menu dia...sarapan tempe goreng cicah sambal kicap...tengahari lak ketam masak pedas, hakimi nye ketam masak sup...
bersilat shah dgn hakimi makan....sian aku tengok...hakimi lak tak henti2 kata sedap...sian anak aku...lama noo agaknya tak rasa masakan umi dia...

hari ahad aku buat sarapan roti telur....yang ni pun hakimi kata hmmmm...dap...alahai...
tengahari merangkap petang goreng udang dan sayur sawi goreng...

cadangnya hari ahad kami nak jalan2 ke pantai tengok orang main layang2...tapi bila shah balik keja dalam kul 3 lebih tu hakimi tidur lagi...jadi kami tunggu la dia bangun tidur...dah bangun dalam kul 5 lebih...hari lak macam nak hujan jadi secara tak langsung aktiviti dibatalkan...lepak2 kat rumah je la akhirnya...

tetiba terpikir lak hari ni nak masak apa ye..... Cerita menarik lain

0 Luahan Ikhlas: