Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Isnin, 7 Disember 2009

hakimi main hujan?




aku baru nak try tampal2 gambo camni...menjadi gak...kat atas tu gambo hakimi tgh main hujan kat tepi2 je..pastu dia gi atas rumput tu ha..

gambo yg bawah lak hujan yg sgt2 lebat, air paya yg dah naik dan shah(berpayung merah) sibuk nak jd penyelamat...hehe...

dari hari jumaat, hujan tak berhenti2...lebat sesangat sampaikan astro dah jadi cam biskut chipsmore..kejap ada kejap xde...yang best kami tidur hari sabtu sampai lewat bangun...bujang kecik aku pun sama..hujan lebat kan..sedap tul dok bawah selimut...hehe...bangun2 je bukak pintu belakang tengok air dah penuh paya belakang tu...jiran kat belakang umah lak tengah busy menyapu air dari masuk umah dia..siap sambil tahan bubu dgn jaring lg tu...ada la diorang dapat ikan sekor 2...aku dgn shah? jaring pun xde tengok je la kan...

sambil2 tu kami tengah sibuk mendobi stok baju yang seminggu terperap tu...aku pun leka la sambil2 buat air...shah lak gi tolong pakcik sebelah buat kenduri kawin anak dia..sian dia buat kenduri xde orang leh gi..sebabnya...jalan kat belakang umah aku x leh nak lalu air separuh rim keta dah...kalau kat nun...depan simpang satu lg lak...bukan kata rim lg...dgn keta2 leh tenggelam...sampai 2 trip pakcik tu hantar lauk kat umah aku...last2 aku lego lauk2 tu ke umah akak ipar aku lak...ye la kan..kalau kat umah aku sapa nak makan...

sambung cite tadi...tgh aku leka2 buat air...aku bior je hakimi main air hujan yang jatuh2 dr bumbumg umah..saje bg anak rasa hujan kan..bukan selalu dia dpt main pun...masa aku nak ambik sudu nak kacau gula aku tengok hakimi dah hilang...aik? mana anak aku ni gi?...

sekali aku tengok dia tengah sedap bermandi manda kat tengah hujan pulak tu...waaah...ini sudah lebih...aku pun jerit la...Ya Allah...dia pusing sambil senyum2 tanpa rasa bersalah sikit pun...pastu mencicit dia masuk dengan baju yang dah basah lencun tu sambil sengih2...suka la tu dapat main hujan...lepas tu terus hilang cite air aku...aku tarik dia mandi terus...masa mandi pandai lak kata sejuk...tadi yang berjeram air hujan kat luar tu x lak sejuk?

aku x kisah pun dia nak main hujan cuma yang aku risau dia dah la jadi pengunjung tetap klinik pasal asal sejuk je selsema + batuk...tambah lak belakang umah tu air paya dah naik sampai menakutkan aku..buatnya hanyut nanti sapa nak jawab...? meroyan ummi ko ni nanti nak oiii.... Cerita menarik lain

0 Luahan Ikhlas: