Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Selasa, 26 Januari 2010

kek buah kukus




kali ni kita cite resepi lak ye..hujung minggu lepas aku baru je beli kukus baru..jadi sekarang ni tgh gila nak mengodeh resepi yang melibatkan kukus..

pertama yang aku buat puding karamel..ikut resepi officemate..dan akhirnya menjadik..cuma cikgu suh kukus 20 min...aku lak gi buat 30 min..sbb lupa la..hehe..cam keras sikit la tp yg penting anak bujang aku tu kata sedap..hehe..

pastu aku try lak buat kek buah kukus..yg ni aku siap amik gambo ko..sebabnya..dia jadi teramat2 ler gebu..sebelum ni aku try pakai oven..dia jadik sedap gak tp..cam keras dan kering sikit...

tapi satu ler kebaikan pakai oven..buah2 tu cantik je sekata sbb masak kejap je kan..kalau pakai kukus ni paling kurang pun kena kukus 3 jam..bila tgk2 je buah2 semua pakat dok kat bahangian bawah je...lainkali aku kena bukak tgh2 masak tu untuk taruk sebahagian lagi buah kot..hish..x reti betul..al maklumla kan orang baru belajo...tapi success tul..aku buat hari ahad..senin dah licin dah..shah dok ngulang2 je..harus jadi makin bulat laki aku ni..hehe..pagi senin tu dapat la sikit bawak gi opis..

gambo aku tepek kendian yek..lupa bawak kabel lak tadi..

lepas ni aku nak try lak kek coklat kukus..cam sedap je..nyum..nyum... Cerita menarik lain

2 Luahan Ikhlas:

ziedazzle berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Salam kak ita..
Anak tu dapat air tangan mak dia, makan apa mesti sedap kak hehe..
Have a bright day!!

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

azie,
ye gak kan..hehe..mak dia je perasan lebey...