Follow my blog with Bloglovin

Khamis, 11 Mac 2010

cite hakimi

pagi ni cam malas lak nak buat keja...semuanya gara2 mengantuk...semalam aku terjaga kul 2.30pg sampai la kul 5pg baru leh lelap mata..pastu nak bangun lak lg..terkebil2 sesorang...

alhamdulillah...kat kuantan ni dah mula hujan...semalam pagi ada la hujan tak sampai 5 minit...pastu pepagi buta hujan lagi dlm kul 3pg tu..selebat-lebatnya..lega sikit..
pagi ni pun cam mendung gak bila kuar umah tadi..ni dah gerimis je..pastu berenti dan mendung lg...harap2 cuaca yang baik ni berterusan..amin..

hakimi lak..semalam start demam...ni semua gara2 shah la ajak minum ABC kat kedai sepupu dia..aku malas la nak bising kan..last2 hakimi demam dgn batuk lak..sian anak aku tu..asal baru nak sihat je sakit balik...mana la dia nak naik berat badan kan..
dah semalam aku jelum kepala dia dgn kain basah sampai dia tertidur...tetiba kul 2.30pg tu duduk tercacak lak sambil panggil ummi...ummi...oh ye...dia dah pandai sebut nama aku dengan jelasnya sejak seminggu yang lalu...kalau tak dia panggil cam cite pendekat bujang lapok tu...anni..pastu sesedap je ayah dia sambung..angkat kain jemuran..hujan dah turun..ceh!

sambung balik cite..lepas dia duduk tu..dia cakap tah apa2 tah..aku ingat dia mengigau..tetiba siap dengan gerak tangan sapu2 kat dahi...wooo..baru aku faham..aku pun tanya balik..nak kain basah etak kat situ..haa..dia kata..jadi la episode pepagi mengelap dahi anak..sampai dia dah tertidur aku letak je kain tu kat dahi dia..kejap2 aku balikkan kain tu bagi yg sejuk kat dahi dia balik...kalau ikutkan nak senang letak je cool fever kan? tapi tu la dia sekarang ni banyak lak kerenah dia..cool fever tu kan cam lembik2 kan..mula la dia kata geli la apa la..last2 terpaksa la aku guna cara konvensional gak lg...dlm kul 4 camtu dia dah takmau letak dah kain tu..dah ok sikit pun badan dia aku rasa..pepagi ni lambat lak gi keja..kena paksa dia makan ubat dulu...

lagi satu kerenah dia sekarang ni..nak berdukung je..kalau tak kisah sapa dukung tu tak pe la...tapi siap pilih2 tu..ikut mood dia..kalau mood tak ok..manjang aku je yang kena..kalau kuar keta je..suruh pakai selipar..dia dah mula la..ala ukung la..siap dengan suara ala2 manja gitu...ala kesian lak tengok...tapi kalau gi shopping kompleks tak sempat sampai dah sarung selipar dulu..pandai lak dia pilih tempat..hehehe...

selera makan hakimi pun dah bertambah sejak aku bagi dia makan appeton yg ada lysine tu..tak sempat pun habis sebotol lg...ada sehari tu kami ambik dia dari sekolah...tetiba muka dia monyok je sambil pegang perut..pelik gak aku..selalu dia ceria je sambil dah siap2 tarik beg nak balik..kekadang sampai lupa salam cikgu..
bila aku tanya dia cakap..sakit eyut..aik? sakit perut? nape lak? aku dengan cemasnya bawak gi klinik..takut la kan kena tendang dgn budak lain ke..kena pijak dgn cikgu ke...huhu..mintak dijauhkan...tapi bila kat klinik sementara tunggu giliran tu dia ok je..masuk bilik doc start muka kesian balik sambil cakap lg sakit perut..siap tunjuk tu sakit belah mana...

masa balik tu aku singgah beli makanan..ala pisang goreng, keropok dgn karipap..sekali dia punya makan macam tak dapat makan tengahari je rupanya..sian anak aku..sakit perut sebab lapar rupanya...
lepas hari tu aku dah tau dan dah ready makanan sebelum ambik dia..tak kira la roti ke biskut ke..apa2 je la..asal dia leh mengunyah dalam keta sementara sampai umah..apa2 pun alhamdulillah selera dia dah pulih... Cerita menarik lain

0 Luahan Ikhlas: