Follow my blog with Bloglovin

Isnin, 12 April 2010

Letih..

salam semua..

pagi ni aku curi masuk ke blog jap..nak update...
minggu lepas buzy menghadiri kursus...hehehe...bukan kursus penting pun cuma sesaje nak isi keperluan 7 hari kursus setahun tu...
semua orang tanya kursus apa yang aku pegi ari tu...bila aku jawab kursus pengacaraan majlis je..semua orang cam pelik je nape aku gi kursus ni....hmmm...sampai ada lak yang kata aku gi larikan diri dari keja dengan bermaruah...peh..cam gitu la lebih kurang kan...hehehe...
tapi aku tak menyesal pegi...

sebabnya..

pertama, kursus kat Intan Bukit Kiara...peh...makan minum...tidur..semua 1st class...best..cam nak gi lagi je tapi make sure masa tu bukan masa aku sarat mengandung camni la...teruk ko...nak kena naik turun tangga...sampai bengkak2 kaki aku dibuatnya...lagi berat lagi..terasa sakit sampai kat ari2 tu...aku cemas gak takut terbersalin awal je...aku doa je kalau nak bersalin biar sampai aku dah balik kuantan...

kedua, kursus ni sangat2 memberikan pengalaman berbeza...kalau dulu (sampai ke hari ni pun) aku selalu gemuruh...ketor lutut nak kuar/ cakap depan orang...seram sejuk satu badan...tangan lak kalau orang pegang gerenti dia kata aku baru keluar dari peti ais beku...hahaha...tapi lepas gi kursus ni ramai yang bagi petua2 nak hilangkan gemuruh...alhamdulillah leh la praktiskan nanti..

ketiga, berjaya meningkatkan keyakinan diri aku...sebelum ni pun bukan penah jadi pengacara majlis atau MC tapi kadang2 ada orang offer n aku tolak..alasannya segan...tapi bila dah gi kursus ni cam konpiden lak nak try lain kali...paling kurang pun bila bos suruh ganti dia bagi ceramah ke kan..leh la aku konpiden sikit depan orang..

keempat, sebab kursus ni patut pegi...memula aku ingat pun cam xde apa2 la kursus ni..tapi bila masuk kelas hari pertama pun tengok yang datang bukan calang2 orang..semuanya dah ada pengalaman lama jadi pengacara...ada gak pengacara Hal Ehwal Islam tiap mlm jumaat yang dok tanya2 orang kat bawah pentas tu...wah cam tak caya leh jumpa orang yang selalu kuar tv...dah tu lak..bila masuk kelas lecturer ajar je...mula la aku oooo....jap2...ooo lg...hahaha..tu tandanya banyak noo yang aku tak tau la tu...

hari ni lak..aku kena gi 1 lg kursus kat jabatan...kursus kepimpinan...dari esok sampai khamis lagi sekali...jadual cam padat je tapi syukurlah malam xde aktiviti...untuk mak buyung yang dah sarat cam aku ni letih gak la sebab nak bersaing dengan orang lain yang sihat walafiat di luar sana tu...ye la kan..makan x bape lalu cam orang lain...betul ko..selera aku amat2 merundum skang ni...makan nasi setengah senduk je...tidur lak x bape nak lena..baru nak lena yang dalam perut ni lak buat kuak lentang..menegak..macam2 lagi la..tp seronok gak..masa mengandung je leh rasa cam ni...

harap2 segalanya dipermudahkan untuk aku dan anak dalam perut ni... Cerita menarik lain

0 Luahan Ikhlas: