Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Rabu, 14 Julai 2010

sesaje..

salam semua,

waktu aku menulis ni jam dah kul 5.30 pg..
aku saje je menulis pepagi ni bukan apa...sebab pertama x leh tidur balik lepas pam susu tadi...kedua sebab anak2 tgh lena...kalau x susah giler nak dapat turn ngadap netbook ni...manjang je hakimi nak main game...tadi aku baru je lepas pam susu...aku pam lepas najmi menyusu kul 4 tadi...dia tidur punya la lena dari kul 11 mlm tadi sampai kul 3 lebih tadi aku kejut dia menyusu...kejap je x sampai sejam dah tidur balik...aiseh...tu yang aku pam tu..
ni nak cite pasal perkembangan anak2 aku skrg ni...najmi dah besor dah...dah 1 bln 3 minggu 2 hari kalau ikut umur kat atas tu la...dia dah semakin panjang...baru ni aku ukur dah 53cm dah...berat x tau lak...nanti je timbang kat klinik...dia dah leh diagah tau...dia leh senyum2 bila kita panggil2 nama dia masa dia baru je lepas pantang 45 hari...mata dia leh nampak pada jarak dekat pada 30 hari...abg long dia lagi awal tau 21 hari...
sekarang ni najmi dah susah sikit nak tinggal sebab dia dah leh nampak bayang orang ada dekat ke tak...kalau aku la mata dia memang ikut je mana aku pegi...payah tul...skrg ni dah x mau tidur sangat kalau siang tu...nak orang main2 dengan dia je...kalau tegur je bukan main lagi dia punya jawab...oooo..uuu...aaaa...hehe..cute!
abg long lak dah pandai cakap....fuyooo...macam2 yang dia tau cakap sejak duduk umah atuk dia ni...memula dulu memang x clear sangat bunyi dia...dia siap buat gerak2 lagi nak bagi org faham...skrg ni dah improve banyak gak...pandai lak tu ajuk2 orang cakap...ada 2 kali yang aku dengar dia cakap yang nak buat aku menitis air mata...ye la kan...selama ni dia payah noo nak ajuk cakap2 kita tapi bila keluar je ayat2 ni dari mulut dia..terharu ko...hukhuk...
ayat pertama:
hakimi datang dari arah dapur sambil bawak pemukul lalat mak aku, ayat dia:
mi, apat pun pengukul anat......ummi, dapat pun pemukul lalat
ayat kedua:
aku tengah cari2 limau barli dalam peti ais, dia sama menyebok, memula aku cakap kat dia...dah abis kot nak...pastu bila mak aku cakap ada kat belah bawah dan aku dah jumpa, ayat dia:
haa..ada pun, ngat abis....haa...ada pun, ingat abis
wah terharu ko...x dapat nak digambarkan dengan kata2...akhirnya anak aku berjaya mencantumkan ayat2 dengan sempurna...risau je sebab selama ni orang cakap dia x leh ckp kan...dan akhirnya kerisauan aku berakhir walaupun ada pelat2 lagi kan...cam l dia selalu tukar dengan n tapi kira ok la kan..slow2...bagi dia masa..
ni gambar2 terbaru hero2 aku ni...layan Cerita menarik lain

0 Luahan Ikhlas: