Follow my blog with Bloglovin

Jumaat, 13 Ogos 2010

berehat sekejap..

salam semua,

hari ni banyak noo report yg aku kena buat sebenarnya tp aku berehat sekejap la..tak larat dah nak tengok kertas berlambak2 kat atas meja ni haa..

aku nak cite lak pasal anak2 aku..

hakimi aka abg long:
dia dah makin besar dan sihat..ye la budak dumex la kan..hehe...sukanya bila dia ceria..
abang long sangat sayang dengan adik..sampaikan kalau mak tok dia acah2 pegang adik nak suh tinggal kat umah dia pun abg long leh pakat nangis beria2...dan paling penting dia dah pandai cakap macam2...kalau aku berbual dengan shah pun dia pandai menyampuk..mesti dia akan tanya sesuatu, kalau masuk keta je mesti tanya kita nak pegi mana ni...
pendek kata kalau dok rumah tu mulut dia tak penah diam la..kecuali bila tengok ultraman, tekun ko..kena consentrate...hehe...
kalau aku cuti lak..kalau aku pagar je pintu, dia mesti mengekor aku ke mana je aku gi sambil mulut tak berhenti panggil ummi...ummi..ummi..aku rasa lebih seratus kali sehari kot..
sudahnya aku bukak pagar..dia capai beskal..jalan...pandai kan? saje je trick dia nak keluar rumah tu..aku tau dah..
kalau balik keja aku dgn shah ajak naik keta gi beli barang dapur kat mana2 mesti dia cakap taknak la jalan...nak balik rumah..main beskal..kalau aku paksa gak..mula la zikir lain lak..beli mainan ummi...sepanjang jalan ko..letih..sudahnya nanti kat sana dia dok memilih dekat sejam...tu tak kena ni tak kena..dah ambik dan setengah jalan nak bayar boleh dia patah balik...waa...lagi letih..jadi sekarang ni kami malaaaas nak jejalan ni..dok umah je la...

najmi aka adik:
adik pun dah besar dan dah boooollllaaaat..hehe...alhamdulillah tapi adik masih pucat lagi..tu je yang buat ummi risau..
adik masih nak minum susu ummi plus susu similac...haa..cite sal susu similac ni doc suggest suruh tukar susu similic yg untuk budak pra matang dan kurang berat badan...nama dia smilic neo sure kaler purple...aku ikut je la..harap2 perkembangan makin positif..tapi memula bagi susu tu adik cam tak suka sebab susu tu rasa cam lembu sikit...errr..korang paham kan maksud aku ni? mulut adik pun dah start bau tak sedap bila kena cium...dulu mulut adik wangi je sebab minum susu ummi je...tapi apa nak buat kan dik..ummi tak mampu sayang...eh teremo lak...

adik dah pandai ketawa siap ada bunyi2 sambil mengereng tersengget2 bila kena agah...dah nak bangun minum susu malam2..pandai nangis dah memalam...cuma satu je aku paling suka pasal najmi ni sebab dia tak pernah lagi susahkan ummi bangun malam pasal nak basuh berak dia...dia dah cuci siap2 perut dia kat taska...tak sia2 ummi bayar kat taska tu adik..hehehe..
badan adik dah makin sihat...dah ada isi kat bontot dia..belakang dia...lengan dia...peha dia...dan terutama pipi dia...

p/s ummi sentiasa berdoa anak2 ummi sentiasa sihat dan boleh jadi anak yang soleh...amin.. Cerita menarik lain

1 Luahan Ikhlas:

shila ariff berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hah..bdk2 sebaya abg long mmg byk bercakap, byk bertanya..mcm2 depa nak tau..tapi bagus juga..menandakan budak aktif n berfikir..drp diam je..kita pun tak tau apa masalah diaorg nnti...cuma kena byk bersabar layan kerenah diaorg ni kan??...huhuhu...