Follow my blog with Bloglovin

Rabu, 8 September 2010

update adik n abg long

salam semua,
kali ni nak cite lak pasal abg long dan adik...

memula cite abg long dulu..tadi gi klinik hantar adik cucuk tp aiseh lupa lak nak timbang berat n ukur tinggi abg long...nanti la kat umah ummi ukur sendiri ek..hehe...boleh camtu?

skrg abg long dah pandai cakap macam2...walaupun masih pelat2 lagi n kekadang bunyi pun x sama macam maksud dia...macam kalau nak mandi dia akan cakap nak mati....wah..memula panik gak pastu siap dia demo tarik besen adik tu nak bawak bilik air baru la aku faham...hahaha...nak mandi rupanya...

sekarang ni kalau mandi dah senang sikit tapi kena la korban besen adik sebab dia nak berendam dalam tu...pastu aku tinggal je dia...kejap2 kang kena tanya ..dah abg long?...mesti dia jawap...num agi...hehehe...lum lagi la tu...

dia dah pandai bahasakan diri dia abg long walaupun sebutan dia masih jauuuuh dari bunyi sebenar..hehehe....nak tau apa dia sebut...abg nong...dan kekadang jadi anong....alahai..boleh je la nak oii...

kalau memanggil lak ni satu lg cite...kalau selalu dia panggil ummi..ummi je kan? sekarang ni kalau x sahut gak ...dia akan panggil...ummi...oooo..ummi...ayah...ooo..ayah...cute kan? ikut sapa lagi kalau bukan ummi dia ni haa...

ok...kita cite adik lak...
tadi pepagi gi hantar adik klinik, timbang dan cucuk...
adik nangis kejap je..pastu dah ok...
timbang berat adik dah 5.1kg...alhamdulillah adik dah makin sihat...kulit adik pun dah makin pink banyak...lidah adik pun dah makin merah...lega sesangat tengok adik makin sihat...
adik dah pandai bising2 dah...macam2 bunyi adik buat...riuh mulut adik...
adik dah boleh tegakkan kepala...dah tak yah nak sokong kepala dah..senang nak jalan2..hehe...
adik dah start ngereng2...tapi lum meniarap lagi...ada sekali tu je adik terlungkup...hehe...bukan meniarap betul pun masa tu tapi mungkin sbb hujung tilam tu rendah je..

gambar 2 beradik ni nanti2 la aku upload ye..silap2 lepas raya kita terus tepek gambor raya je la ek... Cerita menarik lain

0 Luahan Ikhlas: