Follow my blog with Bloglovin

Khamis, 30 Disember 2010

perkembangan terbaru anak2

salam sekali lagi...

hari ni sesaja nak tulis 2 entry sebelum memulakan tugas..
tetiba lak ada orang bagtau..esok cuti ek...alamak..kena tulis lelaju ni...

abg long:

sekarang ni abg long dah mula sibuk main dengan buku..pensel...dulu lagi dah camtu tapi dulu dia tak perihatin sangat lepas main semua sepah2...sampai dah 4 kotak kaler pensel dah tak tau mana pegi...tadi pagi pun siap nangis nak bawak kaler dengan buku...ayah dia malas nak bagi bawak taska takut jahanam nanti...sudahnya cikgu dia kata bawak je la cikgu jaga...sebab dia kata time cuti2 ni ramai kakak2 abg2 yang duduk kat tadika tumpang kat taska..semua orang main dengan buku...dia pun nak gak la...

tapi alhamdulillah dia dah leh buat abc ikut garis putus2...rajin lak tu..suka aku...

cakap lak, dah leh diajak berlawan cakap..bergaduh mulut...walaupun kekadang ada gak perkataan yang aku masih tak bape nak faham...tapi bagi budak yang berumur 3 tahun 2 bulan baru nak bercakap...perkembangan ini sangat2 ok..

adik:

adik sekarang dah mula pandai angkat2 buntut...comel lak bila tengok dia angkat buntut...duduk atas lutut pastu goyang2 buntut dia..hehe...cute...siap senyum2 lak bila orang panggil...

dia dah tau nama dia..bila orang panggil cepat je dia pusing...mencari...

kalau aku pakai tudung...cepat je nak kejar..sure nak jalan kan...hehe..pernah tu siap menangis2 sambil peluk kaki aku...drama tul...

sekarang lak kalau aku nak mandi ke nak buang air ke...susah tul...pantang ummi dia hilang..mesti nak nangis dah...

makan la..alhamdulillah...dah dekat 2 bulan dia makan..selera je..siap tambah2 lagi kalau tak cukup....memula aku bagi nestum yang beras biasa..pastu dia dah taknak...tukar beras soya..loya2 la pulak...pastu sekarang aku bagi yang neslac gold oat dengan prune tu...laju je dia makan...aku rasa sikit..memang sedap ko..rasa cam nestum kita yang dewasa tu kalau kita tambah kurma kisar...

susu...masih rutin yang sama lagi aku masih bekal dia susu hari2...walaupun kena berusaha keras sikit...kerja dah banyak..masa mengepam dah tak macam dulu...tapi alhamdulillah Allah masih murahkan rezeki adik lagi...

k...chaios...nak sambung keja lak.. Cerita menarik lain

0 Luahan Ikhlas: