Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Isnin, 14 Mac 2011

salah lak....

salam semua,

hari ni aku masuk opis lambat sikit...tadi bersiap sakan kat umah nak hantar adik klinik..sebenarnya untuk 9 bulan punya...pasal adik lambat sebulan hari tu...dah masuk 10 bln baru kena gi...ingatkan nak kena cucuk vaksin hari ni...pi la menonong gi ke klinik tu tadi...sampai kat situ gi la ambik no semua...

tunggu 2 lebih kurang 1/2 jam diorang panggil untuk timbang...alhamdulillah adik dah ada kemajuan sikit...

berat (BW) = 8.3 kg
tinggi = 72 cm
lilit kepala = 42.5cm

adik dah makin besar dan sihat..insyallah...

rupanya tak kena cucuk hari ni...12 bulan nanti baru kena...aiseh salah lak...lama xde anak kecik kan...? ehemmm....

dah tu yg 12 bulan tu termasuk vaksin campak tau...abis adik kan dah kena...nak kena cucuk gak ke? aku rasa la kan...diorang kena tukar jadual tu...kalau kat sabah tu campak diorang bagi masa umur 6 bulan tau...apa rasionalnya ye? nape tak sama dengan semenanjung lak? aku rasa kena buat 6 bln jugak la..12 bulan tu lama sangat...sempat diorang kena vaksin sendiri cam adik ni...korang rasa camne?

adik sekarang ni dah pandai panjat kusi, kotak...mcm2 benda2 yg sama level dengan dia la...letih ko.. x leh lepa langsung dah...
dah 2 kali terhempap barang...sekali dengan stroller...sekali tu dengan pagar pintu...camne nak buat tu....?

dah pandai lak tu tolak bakul baju kosong dan jalan bertatih slow2...kita lak yg cemas takut dia terbalik...kalau bergayut kat badan orang lak pepandai je dia buat2 lepas2 tangan...cam cepat jalan je budak ni...

gigi dia lak...kalau abg long dulu baya dia ni dah nak tumbuh 5 btg dah...dia ni langsung xde...gusi je nampak cam putih2 sikit...tapi eksyen ko...x nak dah makan benda lembik2 sangat...aku bagi dia bubur letak isi ikan...bukan main lagi dia mengunyah...ceh...berlagak.... Cerita menarik lain
This entry was posted in

0 Luahan Ikhlas: