Follow my blog with Bloglovin

Isnin, 25 Julai 2011

bila anak bujang main masak2...

salam semua,

gambar yang aku tunjuk ni dah agak lama.... sebulan sebelum kami pindah rumah aritu.... masa gambar ni diambil matahari betul2 tegak kat atas kepala... sebelum aku panggil budak bertuah ni masuk... harus ummi dia snap gambar dulu... hehe....

masa ni dia tengah leka main masak2 dengan menggunakan pasir sebagai bahan memasak.... errr nak tanya la korang ada pantang ke tak bagi anak lelaki mainan memasak? kalau aku takde... aku lagi suka kalau abg long dgn najmi main periuk belanga aku kat dapur tu... mana tau kan esok lusa boleh diharap jadi macam CMG tu ke... senang ummi tak yah nak susah payah masak lagi kan...

memula dulu aku nak belikan mainan memasak, shah bising gak... dia kata anak lelaki tak yah la beli benda2 camtu.... karang bertukar lak jadi jantina lain... tapi aku degil gak... lawan cakap suami... hehe... sorry bang.... masa gi supermarket aku siap suruh dia beli mainan memasak yang dalam paket2 plastik tu... siap aku suruh abg long pilih2 yang mana nak... ngalah anak perempuan ko...hehe...kalau boleh ummi dia nak belikan yang siap dapur.. sinki segala tu...melampau...

pastu bila dah pilih shah pun kata tak yah... cecepat aku bagi alasan... kang diorang asyik la memain periuk kat dapur tu je... bagi la yg plastik2 je bang... maka dengan rela dalam paksa en shah terpaksa membayor... haha....

tapi ok apa dia belajar benda2 asas hidup ni.... esok2 kalau dia ada bini... leh ler tolong masak kan... ye la ummi dah asuh dari kecik....tapi main memasak dalam panas ni tak termasuk dalam pakej latihan ok.......


p/s eeerrrrr... korang pikir camne? Cerita menarik lain