Follow my blog with Bloglovin

Selasa, 23 Ogos 2011

menu berbuka 22 Ramadhan

salam semua,

sekejap je dah 23 Ramadhan kan? masa berlalu memang terasa terlalu cepat sekarang ni... ke aku sorang je yang rasa...

semalam terjalan ke blog Mat Gebu.. tengok2 pulak dia buat tauhu singapore... macam sedap dan berangan la pulak nak try menu tauhu petang semalam....

tapi disebabkan aku tak bape minat dengan sambal kacang jadi menu semalam aku ubah jadi tauhu goreng cicah dengan sambal kicap... cadang nak cari tempe sekali tapi mengecewakan... agaknya puasa2 ni tukang buat tempe cuti kot... bukan tempe yang dalam plastik tu ye... ni tempe yang dalam daun tu... sedap je bau dia kalau yang dalam daun tu... lagipun dia nipis2 sikit kalau nak goreng sedang2 je tak yah nak kena hiris2 lagi... kalau dalam plastik tu rasa dia pun kurang sikit...

alamak cerita pasal tempe pulak dah... balik johor esok harus carik tempe untuk buat goreng cicah sambal kicap...fuhhh... tak terkata sedapnya...

ni nak tayang menu semalam lak... layan je la ye...

sambal kicap tu aku pakai lada merah semua tu yang tak berapa nak hitam tu... tapi rasa pedas gila... balik kang nak modified sikit... aku hiris2 timun bagi tambah best...

p/s serius best kami berjaya abiskan 10 keping tauhu ni makan berdua... huhu..
Cerita menarik lain