Follow my blog with Bloglovin

Isnin, 22 Ogos 2011

ni la projek hujung minggu... puding trifle...

salam semua,

tak habis2 nak menunjuk makanan kalau bulan puasa ni kan....

sebenarnya aku nak menayang hasil projek hujung minggu aku ni haa.... puding trifle.... dah bape kali terbaca kat blog orang tapi takde masa je nak buat... bila ada masa hujung minggu patut la aku buat kan...

macam senang je.....

resepi dia aku reka sendiri... hahaha... jangan percaya ok... aku cuma tau dia pakai kek gulung, castard dan agar2 je (org johor panggil lengkong)....

maka aku beli  kek gulung pandan sebijik... pasal nak nampak cantik warna dia tu.... pastu kastard aku bancuh atas dapur kejap.... dan masak agar2... kat celah agar2 tu aku masukkan buah peach dalam tin...

ni la hasilnya....


macam cantik je kan aku susun peach tu... ngam2 je setin.. alhamdulillah tak membazir....
ni pulak gambar belah dalam dia....

ni la hasil dia... tetiba lak terpikir kalau aku letak kaler hijau kat agar2 tu mesti lagi menawan kan?

sorry ek aku kerat sikit je dan ambik gambar dari tepi ni.. tak clear sangat pun... pasalnya aku cuma nak rasa sikit je... shah tak bape suka benda manis2 ni... aku je kena makan... ni aku buat pun mengenangkan nak balik johor khamis ni... mak aku suka puding ni... lagi la kalau ada kastard dalam tu... mesti leh abis kalau bawak balik kampung....

rasa dia.... hmmm.. untuk bukan penggemar kastard macam aku ni... rasa dia masih sedap... aku buat kastard tu kurang manis sikit...lebihkan manis di senyuman... eh.. eh... tak la lebihkan manis kat agar2 belah atas tu.... pastu ada lak rasa peach yang masam2... kira rasa dia blend la.... sedap... serius ni...korang leh la try.... sekejap je pun penyediaan dia.. tak sampai pun sejam... anak2 belum rasa lagi ni... masa aku potong ni diorang dah tidur...

p/s ada lagi projek hasil nak mengabiskan putih telur belen buat kuih raya ni... aku buat farmbrozen kenari... tapi hasilnya tak bape memuaskan la... lupa snap gambar... esok2 la aku citer ek...
Cerita menarik lain