Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Rabu, 24 Ogos 2011

pelik...

salam semua,

semoga kalian semua sihat dan terus segar hari ni ye...

aku sebenarnya nak cerita kejadian semalam.. aku pelik sesangat... abg long bangun untuk sahur...!
sesuatu yang mengejutkan... kalau bulan puasa yang dulu (masa kami duduk rumah sewa) memang dia selalu join kami bersahur.. tapi masa tu aku tak pelik pasal kami duduk rumah satu tingkat.. kalau kami sibuk2 kat dapur dia dah boleh dengar... sebab tu dia boleh bangun dan join kami pun...

cuma kali ni kami duduk rumah 2 tingkat kan.. dia pulak tidur kat bilik atas dengan abg ngah... sedar2 je bunyi orang bukak pintu dan dia tetiba je ada kat tangga masa shah gi jenguk... sambil sibuk2 tanya ummi dengan ayah buat apa?... aku rasa mesti dia ingat aku sibuk buat kuih raya lagi la tu kat dapur.. hehe.. takde keja lain la ummi ko ni nak oii...

bila aku jawab nak sahur.. boleh pulak dia jawab saya pun nak makan jugak... nak sahur jugak... hahaha.. buat lawak je la... tapi betul tau.. dia memang bersahur tapi bersahur kuih raya aku lagi tu... waaa... makin tinggal sikit dah ni...

mak... tahun ni kuih raya untuk mak tak tau la dapat bagi ke tak.... hakimi ni dah kata semua kuih tu ummi buat untuk dia aje... tak boleh bagi atuk wan dengan mak tok... hahaha... camne tu ek? Cerita menarik lain