Selasa, 13 Mac 2012

hari pertama yang kelam kabut...waaa..

salam semua,

korang sihat hari ni? aku alhamdulillah masih boleh meneruskan hari dengan baik....

pagi tadi macam biasa pukul 5 pagi aku dah kena bangun untuk sediakan semua kelengkapan untuk anak-anak dan bekal kami semua... kalau biasa time tak keja dulu boleh bangun pukul 6 pagi tapi bila dah start keja ni kena la awal lagi dari biasa...

sementara anak-anak tidur aku mulakan rutin pagi ke bilik air untuk uruskan apa yang patut, sambil tu jerang air untuk mandikan adik nur nanti, lepas tu aku masak sarapan untuk anak-anak... semalam berjaya buat jemput-jemput kentang... hari ni aku buat jemput-jemput pisang lak... esok menu apa pun tak tau dah... lepas tu basuh botol-botol air dan botol susu untuk anak-anak bawak ke taska... buat air sirap buat bekal hero berdua tu... masak nasi, masak lauk bekal tengahari dan sekali dengan makan malam kami (balik tinggal panaskan je)...kemudian lepas siap susun semua susu adik nur dalam beg... kejut dia bangun mandi... akhir sekali aku duduk susukan dia dulu sebelum hantar semua anak-anak ke taska...

kalau macam ni rutin aku hari-hari tentu boleh kurus sampai slim melim kan aku nanti... ceh... berharap...

cuma nak ceritakan kejadian semalam yang agak kelam kabut... dah la semalam hari pertama aku naik keja... tak sempat pulak nak masak lauk... aku cuma sempat masak nasi je sebab aku bangun dah pukul 5.30 pagi... pulak tu untuk menjadikan kejadian lebih mengerikan shah kena ot malam pulak... dah pukul 7 lebih dah pegi keja... adik nur pulak tak nak berenggang langsung... letak je nangis... panik sekejap aku semalam... abg-abg dia pulak sibuk mengadap buah pisang yang kami singgah beli petang tu...macam lapar sangat aku tengok....aku macam risau je diorang tak makan nasi kat taska...

bila aku tanya abg long... dia kata tak makan nasi pun sebab cikgu tak masak... cuma makan ayam goreng je... aik? pelik gak... ye ke? petang nanti aku ingat nak tanya la...last-last aku tinggal adik nur terjerit-jerit untuk goreng telur dadar kat budak berdua tu... lawan dengan kicap je la yang sempat... kesian pulak aku tengok dua beradik tu makan...sedih pun ada... ye la dah 3 bulan sedap duduk rumah makan macam-macam...bila aku tengok dalam beg, bekal diorang semua habis....lagi la sayu hati aku... rasa macam nak duduk rumah je terus...sedih wooo...

adik nur pulak... masa aku ambik dia semalam... dia tenung je muka aku...tak kelip-kelip... bila aku susukan dia cuma kemam je puting tapi tak menghisap pun...saje je nak hilang rindu kot...bergenang air mata aku cite kat korang ni... aduhai... duhai hati kuat la dikau....

p/s korang baca tak cite pasal budak yang hilang tu? kesian kan kena bakar... aduh.. aku tak leh bayangkan kalau anak aku tu... tapi kan... betul ke mak budak tu leka dengan fb ye sampai suruh anak gi kedai beli maggi sendiri...? abg long yang 5 tahun tu nak main luar pagar pun aku tak bagi...tapi yang ni......alahai... Cerita menarik lain
This entry was posted in

0 Luahan Ikhlas: