Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Rabu, 20 Jun 2012

arrgghh..tuakah aku?

salam semua,

alhamdulillah elektrik dah ok balik dah... cepat TNB buat... belum sempat kami cabut balik elektrik dah ada balik dah...hehe... ingat dapat cuti separuh hari hari ni... kensel.....kena la baca kes histo pulak...

aku nak balik ke tajuk atas tu haa....

al kisahnya, minggu ni kami terima pelajar praktikal dari UIA dan UMP... ramai gak dalam 8 orang...

jadinya diorang ni pun kena la tour nak kenal-kenal dengan semua staf yang ada kat sini... bukan ramai pun cuma 21 org je....

dan dijadikan cerita reramai ni gi kerumun bilik aku pagi tadi.... interview aku dan aku interview diorang....

tengah cerita-cerita asal usul tu tertanya la pulak kat sorang pelajar perempuan dari UMP ni.... cerita la asal mana...bla...bla....

sekali dia jawab asal muar, johor... dengar muar je aku dah sentap dah... mana taknya... tempat aku bermain tu wei.... tempat jatuh lagi dikenang, inikan pulak tempat bermain.....

sekali aku pun tanya sekolah kat mana?..... dia pun jawab "maahad muar"...

terus terkujat aku.... wah.... junior aku la beb....!

aku tanya lagi :  "tahun bape masuk sekolah?"
pelajar : "tahun 2003"
aku jawab dengan excited : "sekolah saya la tu tapi saya keluar tahun 1996"
pelajar : "wah super senior ni" ....kagum dia ko!
terus dia sambung : "sekolah dah cantik kan sekarang?"
aku jawab : "a'ah...jeles betul tengok...siap ada bas cantik lagi besar"
(dlm hati aku...kami dulu naik bas abg kojai je pun)

lepas bebudak tu keluar aku terus terfikir...... tua sangat ke aku ni? budak tu masuk sekolah masa aku dah grad dari UPM lagi.....wah....sedar-sedar la ita.....

p/s sempat lagi tak nak kejar koata anak ni? ... ;) Cerita menarik lain

0 Luahan Ikhlas: