Follow my blog with Bloglovin

Jumaat, 29 Jun 2012

doa untuk anak

salam semua,

selamat petang jumaat....

dah nak abis seminggu keja dah... minggu ni minggu main kejar-kejar dengan masa... wah... macam cepat sangat masa bergerak kan?

aku nak kongsi satu benda dengan korang ni... benda ni aku ceduk masa aku gi kursus tafsir surah an-nisa' minggu lepas...

ustazah tu tanya apa yang selalu kita doakan untuk anak2 kita?

semua orang diam.... ada jugak yang sebut doa supaya anak jadi soleh dan solehah....

ustazah tu kata selalu orang doakan macam tu dan ditambah lagi kita doa dapat keputusan periksa baik dan kerja yang baik....

dia tambah... kenapa tak kita doakan supaya anak2 kita terdiri dari keturunan alim ulamak? bukankah alim ulamak itu pewaris Nabi?

pastu dia tambah lagi.... kita selalu doakan jodoh yang baik untuk anak2 bila dia dah besar dan dah ada pakwe pun agaknya... kenapa kita tak doakan jodoh yang baik untuk anak2 kita sejak dia belum akil baligh lagi.....

aku pun terpikir.... ye la... kenapa aku tak pernah terpikir macam tu ye?

mari kawan2 kita mula doakan anak2 kita dengan lebih baik mulai hari ini...

p/s lebih malang lagi kalau kita lupa doakan anak kita terus... nauzubillahiminzaliq... Cerita menarik lain

1 Luahan Ikhlas:

ANIM berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ita, kak selalu doakan anak jadi imam masjid nabawi@madinah. suami lak doa dia jadi pejuang..(walau bukan dengan pedang, dengan mulut pun tak apa). dulu selalu kena gelak dek sepupu2 nya. la ni, tak lagilah.