Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Jumaat, 22 Jun 2012

mataku hampir terpejam...tapi....

salam semua,

pagi ni rasa nak buka mata bangun pagi tadi pun macam tak larat je....

sebabnya sepanjang malam tidur-tidur ayam je.... letih betul rasanya....

dua anak kecik aku tu kena selsema pulak... buat adik ni kali kedua dia kena... abg ngah ntah dah kali ke berapa ntah...abg ngah memang selalu sakit... mudah benor dia tu kena sakit... baru baik yang ni sakit yang ni pulak...kesian dia...

ni abg ngah kena batuk dan selsema...badan ada dedar-dedar sikit... ingat hari ni nak bawak gi klinik jap...

adik kena selsema je...

maka malam semalam adik meragam je sebab hidung tak selesa... abg ngah pulak meracau...mengigau macam-macam... sudahnya ummi dia yang tak dapat tidur....

macam-macam abg ngah sebut semalam... habis semua nama family dia sebut...

memula dia sebut nama ayah... "ayah....ayah.... alan (jalan)...." ..sah mimpi tengah tunggu traffic light tu....

lama sikit pastu.... dia bunyi lagi..... "ummi....na (angah)....na... ala..." ...ntah apa yang dia mintak kat aku ntah....

lama lagi sikit...... dia bunyi lagi.... "atik (adik)....atik....atik.... atik una (husna)..." ....siap buat bunyi tak..tak pakai lidah tu lagi.....  masa ni aku memang agak musykil betul.... aku siap tengok muka dia dekat-dekat tau..... tapi memang dia tidur masa ni....

lama sikit dari tu dia bunyi lagi.... kali ni.... " abg long....abg long....".....ntah apa ntah dia rebut dari abg long dia tu....

hasilnya.... aku amat mengantuk hari ni.... cabaran betul jadi mak ni kan? aku tengok shah rilek je tidur macam takde apa-apa....

p/s petang ni aku takde opis pulak... ada kursus tafsir surah an nisa' kat masjid sesi kedua.. mungkin takde sampai minggu depan kot... sabtu ahad sibuk nak jahit baju... fuh... hajat... tak ingat-ingat kan... Cerita menarik lain

0 Luahan Ikhlas: