Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Selasa, 31 Julai 2012

lain tak saya?

salam sejahtera semua,

apa khabar korang semua hari ni? aku agak kurang sihat pasal mengantuk sikit....

kami sampai dari johor pukul 1.30 pagi tadi.... letihnya badan... kaki kebas-kebas sebab kena pangku husna yang dah makin semangat.... (bila la nak tukar keta beso... eh?)

lepas tu bangun semula untuk masak sahur jam 4.15 pagi... sahur dan terus siapkan anak-anak nak ke taska.... sempat lepak jap sebelum subuh susukan adik husna.... letihnya badan tok sah cakap la... tapi lagi letih orang yang memandu....

tapi bukan cerita letih nak cerita kat sini... tapi cerita masa balik johor baru ni....

hari pertama, sabtu tu kami ke tangkak, muar.... gi jenguk kejap adik bongsu kami yang ada kat sana nuuu haa... saje je nak jumpakan dengan anak-anak lepas dah lebih sebulan tak jumpa....

pastu  gi la jalan-jalan kat tangkak jap... cadang nak beli baju tapi kensel... last-last kami beli kasut anak-anak je.... percaya tak aku kata kasut yang aku beli untuk hakimi kat sini kami dapat rm27.90 tapi kat baazar ramadhan kluang dijual dengan harga rm60 (belum tawar lagi).... ngeri kan dengar...?

balik tu kami sampai jam 6 petang terus kelam kabut mak dengan abah masak... hehe.. bukan aku pun...
kami makan mee sup petang tu... best!

esoknya... kami pergi bandar pulak gi beli makanan kura-kura... ngade kan? makanan kura-kura pun nak beli kat kluang... sebenarnya kami dah cari keliling kuantan takde yang tak keruhkan air macam yang kami beli ni... bebila nanti aku cerita ok...

pastu sebab nak tunggu semua bangun tidur maka dah pukul 4 lebih baru nak bergerak dari rumah... sudahnya dah kena berbuka tepi jalan...  tapi balik rumah je mak dah ready roti jala cicah kari daging...

semalam pulak makan nasi dengan ikan patin masak asam pedas... fuh...sampai menjilat periuk...

sebenarnya bukan nak cerita menu berbuka sangat pun cuma nak cerita misi kami ke bandar itu adalah......

ni haaaa..... pasal anak teruna aku ni haa....


nampak rambut dia yang tersangat panjang tu kan? sampai ada orang dah confuse perempuan ke lelaki ni? bila nak gunting je ada drama-drama....

tapi setelah berdrama-drama dengan jayanya sambil sempat berhenti kejap ambik gula-gula pada tukang gunting India tu inilah hasilnya....... tarrra....



lain tak saya?


p/s walaupun rambut sudah kurang tapi tetap comel kan? hehehe...
Cerita menarik lain

6 Luahan Ikhlas:

:: Mrs.Eady :: berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ehhh..lain nyer!tapi tetappp comel ! :)

UmmiSyarni berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aah lainnye.sebelum potong rambut nampak mcm ala-ala k-pop.lepas potong jadi shaolin.apa2 pon tetap comel.

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

k-pop? hehe.. ummi dia tak pernah kenal pun.. memang dah jadi shaolin dari belum potong rambut pun..

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tq untie izwa..

Faiz berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

huiyoo??pegi tangkak sabtu?..aku gi ahad. patut pun macam malas je nak g sabtu tuh, nak terjumpa pastu terlama pulak nanti kahkahkahkah

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ko balik kg? laa... asal x cakap? kalau tak sure aku dah order ciskek satu...sampai hati ko takmau jumpa aku kan...huhu... mesti lama kalau jumpa kan? hehe.. tapi tak kot mak abah aku ikut hari tu...