Follow my blog with Bloglovin

Isnin, 23 Julai 2012

tolonglah prihatin sikit

salam ramadhan semua,

alhamdulillah dah sampai 3 ramadhan pun hari ni... kejap je kan? masa nak tunggu bulan ramadhan rasa macam lama sangat... bila sampai kejap je nak abis dah...

aku sebenarnya nak meluahkan rasa... rasa yang terpendam sejak ramadhan tahun lepas....

aku faham dan sedia maklum di bulan puasa ni semua orang sibuk cari makanan lauk kampung... segala lauk kampung cukup laku di bulan puasa ni... terutama la sambal jering, sambal petai dan seangkatan dengannya termasuk ikan bakar petai..... fuh... sanggup beratur orang yang membeli...

beli pulak bukan sikit-sikit kan.... pasal memang kegemaran... kang beli sikit takut tak cukup pulak... kalau beli banyak pun apa la susah boleh bawak untuk lauk bersahur pulak... membuka selera tu...

aku tak kisah la sebab memang feberet korang kan.... tapi sila la prihatin sikit dengan orang sekeliling.... bila dah makan benda ada bau-bauan camtu... tolonglah sensitif sikit dengan orang sekeliling terutama mereka yang tak makan ulam-ulam yang berbau macam aku ni haa....

tak tahan oiii bila ada bau semacam je kat keliling... itu belum ko bukak mulut lagi... kalau dah bukak mulut agaknya bau dia camne ek?

sekurang-kurangnya nak makan ulam-ulam camtu pastikan anda gosok gigi selepas bersahur ye... untuk memastikan mulut anda sentiasa segar dan wangi...

saje je buat tambah dosa aku kan pepagi membebel panjang ni.... gi tadarus lagi bagus la ita woiii...

p/s aku tau mulut orang berpuasa ni berbau harum kasturi kalau kat syurga nanti... tapi kalau yang bau petai @ jering ni camne ek?

Cerita menarik lain

4 Luahan Ikhlas:

ieda berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

adoiiyaii
sabar jelah dikk
kadang2 mende2 macam nie x perlu org btahu kann sendiri mau ingatlahhh huhuh

:: Mrs.Eady :: berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

itu la kan kdg-kdg pelik dng org yg tak kesahhhhh sgt nih!

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

habis saborr dah ni...tu yg kena luah jugak tu kak..

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

dia suka sebab tu tak perasan tu izwa..