Jumaat, 3 Ogos 2012

Berbuka apa hari ni?

salam sejahtera semua,

korang berbuka apa hari ni?

maaf la ye... tak bersahur ni menyebabkan aku nak cerita pasal makanan la pulak....

al kisah semalam kami ajak akak ipar aku atau akak shah datang rumah sekeluarga untuk berbuka puasa kat rumah kami...

bukan masak grand macam kat hotel yang siap ada 40-100 jenis lauk pauk pun... cuma sekadar niat nak menjamu orang berpuasa je makan....

makanya terhasil la juadah -juadah ini....



tauhu sumbat yang memang sumbat je apa yang dapat... hehe... shah yang buat ni... aku tolong goreng tauhu je...



pastu lawan pulak dengan sambal kacang yang agak terpedas sikit.... lupa sambal kicap dalam peti daaa...


pastu buat orang yang masih cari nasi... ni haaa.... nasi goreng sardin in the making.....

pastu kitorang buat air koktel je... senang... main curah-curah je dari tin... kami kata air orang malas ni... opsss...air takde gambar pasal dah nak berbuka baru sediakan... itu pun abg ngah dah hadap bekas koktel tu sambil cakap...."hmmm...sedap betul...." siap ketap-ketap bibir lagi tau....

alhamdulillah semua orang kenyang....cadangannya nak buat lagi sekali ahad ni... kita nak masak apa ye ahad ni bang?

p/s berbuka kang kami ulang nasi goreng semalam yang patutnya jadi makanan sahur pagi tadi la jawabnya... waaa.... jangan membazir kan? Cerita menarik lain

2 Luahan Ikhlas:

Alin Marlini berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

selalu Alin makan tauhu sumbat ngan kuah cili jek..kacang tak penah

ieda berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sedapnyee tahu sumbat
akk x pernah lagi buat ita ;)