Follow my blog with Bloglovin

Jumaat, 3 Ogos 2012

Besarnya rahmatMu Ya Allah...

salam sejahtera semua,

kejap je dah masuk 15 ramadhan kan?

hari ni aku terasa besar betul rahmat yang Allah berikan pada aku selama ni...

kalau ada kesukaran mudah saja Dia tunjukkan jalan keluar....

cuma aku yang kadangkala lupa untuk bersyukur....

hari ni satu lagi rahmat besar kami terima Ya Allah... Kau permudahkanlah puasa kami suami isteri sehingga waktu berbuka nanti... amin...

tapi belum pun aku tulis doa kat atas tu... Allah dah turunkan rahmat yang besar buat kami... HUJAN....

alhamdulillah... lega sikit keletihan yang aku rasa saat ni...

nak dijadikan cerita pagi tadi aku dah bangun pukul 4.15 pagi untuk siapkan barang untuk bersahur.. tetiba adik husna pulak nak menyusu... aku tunaikan kewajipan tapi tak sedar terlelap semula... sedar-sedar je jam dah pukul 5.30 pagi... cuma sempat kejut shah dan suruh dia berniat je la... apa pun dah tak sempat dah.... cuma aku agak terkilan tak sempat minum air banyak-banyak waktu sahur macam biasa aku buat....

tapi Allah lagi Maha Pengasih dan Penyayang kan...? Dia sejukkan kami dengan cuaca yang agak mendung dari pagi tadi dan sekarang hujan dah pun turun... alhamdulillah...

susu adik pun lebih dari biasa yang aku dapat pam... selalu sesi pagi cuma dapat paling lebih pun 4 auns tapi hari ni dapat jugak 5 1/2 auns... total sampai tengahari dah ada 9 auns... selalu ini adalah collection untuk 1 hari aku pam... alhamdulillah ada rezeki lagi untuk adik husna... semoga hari-hari berikutnya akan begini juga hendaknya...amin...

p/s hujan lebat yang turun pada petang jumaat ni sangat indah aku rasakan... Cerita menarik lain

0 Luahan Ikhlas: