Follow my blog with Bloglovin

Isnin, 13 Ogos 2012

kuih raya ... dah buat ke? aku dah...

salam sejahtera semua,

korang sihat pagi ni? aku ting-tong sikit kepala pasal baru sampai dari rumah mak aku pukul 1 pagi tadi...

macamana puasa korang? kejap je dah 24 Ramadhan kan? dah nak abis pun bulan ramadhan... semangat nak raya makin terasa... lagi la kat opis aku ni haa... nak tau apsal? pasal jiran sebelah ni dah mula pasang lagu-lagu raya je dah ni...

mood aku lak? nak kata ke laut... laut dekat je dengan rumah... maka aku kata mood aku ke gunung aci tak? pasal gunung jauh kat rumah mak aku kat kluang sana tu kan.... hehe....

tahun ni aku rasa aku bersara la buat kuih raya.... bersara kejap je la... takde semangat nak buat dengan cabaran anak-anak ni... karang aku jadi macam kes ni  pulak kang... pasal dah letih kan? apa pun boleh jadi.....

tapi  korang mesti pelik tengok tajuk kan? kata aku dah buat..... sebenarnya aku menumpang nama kuih yang mak dengan adik aku buat je baru ni masa balik kampung.... aci jugak kan? hehe....

dah banyak jugak stok kuih mak aku kat kampung disebabkan kerajinan adik-adik aku... diorang dah buat tumpe kacang hijau... tempeyek kacang tanah... biskut kacang, biskut sarang semut, biskut kelapa....dan semalam mak aku buat kuih kembang goyang pulak.... atau dipanggil kuih ros atau kuih loyang.... meh kita layan gambar buat kuih ramai-ramai dan meriah  ni...


sebelah tu tangan mak aku dan sebelah tu tangan abah aku... tangan aku mana? ambik gambar la wei...


ni staff tambahan untuk tolong rasa dan masukkan dalam telap..



dan ini hasilnya.... sedap wooo.... homemade ni...

p/s aku kalau tengok versi homemade kat umah kami ni terpikir pulak kalau homemade yang dok canang-canang kat luar tu ada versi gaduh-gaduh dengan anak tak ye....



Cerita menarik lain

2 Luahan Ikhlas:

Outbound di malang berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

Zue AnnaLeeya berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

rajin wat kuih raya...
sy beli jerk...

ita... sy kt tmn impian, jln sg lembing tu...
umah blkg pasaraya jaya gading....
ita ktner yer???