Follow my blog with Bloglovin

Rabu, 3 Oktober 2012

Bila abg ngah dah berumur 28 bulan..

salam sejahtera semua,

hari ni nak cerita pasal abg ngah la...esok-esok kita cerita pasal semua anak-anak ok...


muka bila lori sampah (lori feveret dia) lalu depan rumah...

tadi aku baca pasal ni

While your toddler is learning better motor skills these days --stacking blocks, turning pages, even standing on one foot -- she may not have as good a grip on her emotions. At this age she's still prone to a fair amount of pushing, yelling and throwing tantrums at the drop of a hat. When she's upset, you can remind her that talking gets better results than yelling. Remember to praise her when she makes an effort to communicate with words. 

memang pun aku rasa budak kecik tu dah makin besar sangat-sangat... tak macam budak sebaya dia...

kalau dulu masa adik dalam perut lagi dia memang dah tak nak duduk dekat riba aku....
tapi sekarang dia makin matang...

kalau naik tangga atau turun tangga tak pernah nak bagi kita pimpin dia... mesti nak jalan sendiri...

semua benda la macam tu... makan.... keluar kereta... jalan...mandi...

bila dia dapat buat sendiri dan kita puji... muka dia... tak boleh nak cakap macamana... BANGGA SUNGGUH! hehehe...

tapi satu yang aku perasan setiap kali abg long bercakap mesti dia nak ikut jugak cakap...

p/s baru faham kenapa org-org tua kata kalau anak kedua dan keatas memang cepat bercakap..... Cerita menarik lain

0 Luahan Ikhlas: