Follow my blog with Bloglovin

Rabu, 14 November 2012

nak tolong ke tak kalau macamni...

salam sejahtera semua,

malam tadi masa kami di bank, ada sorang lelaki tengah dukung anak dalam umur 2 tahun camtu, ketuk cermin kereta kami...

bila shah buka tingkap je...lelaki tu cakap...

"bang, boleh bagi rm5 bang...buat belanja anak saya...saya baru keja 5 hari tak dapat duit gaji lagi..."

kalau korang jadi kami apa korang buat...bagi ke tak?

patut ke tolong orang camni? atau biarkan je...?

bukan ke patut dia gi kutip tin minuman kat mana-mana tong sampah? atau dia gi cari kotak-kotak kat kedai-kedai macam ada sorang apek buat kat kuantan ni...bukankah itu lebih mulia dari meminta-minta?

tapi kita hidup sebagai seorang islam mampukah kita cuma tengok je keadaan camtu tanpa menolongnya...?

p/s aku simpati dan kalau boleh taknak terus ada bangsa Malaysia kita yang jadi macam tu...

Cerita menarik lain

0 Luahan Ikhlas: