Follow my blog with Bloglovin

Ahad, 9 Disember 2012

Cinta dari syurga

salam sejahtera semua,

"cinta hanya akan disedari, bila saat berlakunya perpisahan"

siapa tengok drama malam tadi? sedih ceritanya.....

mengisahkan zarul yang mengahwini damia disebabkan rasa tercabar oleh kata-kata kekasihnya, hannan..

memang bila kita terlalu mengharap kasih pada manusia kita akan kecewa....

aku pun emosi juga masa zarul nak lafaz cerai...tapi damia dah nekad mintak cerai.. mungkin sebab kata-kata suami yang pernah menghinanya mandul juga menjadi punca...

teringat kata-kata zarul..."awak ingat tak penat ke asyik ulang alik 2 rumah...?"

rasa nak gelak pun ada dengar ayat ni...tapi itulah hakikat...nak menyebut adil tu senang tapi untuk berlaku adil tu yang susah....adil dalam semua benda la...termasuk adil pada diri sendiri...bila pada diri sendiri dah tak adil...mana la kita nak adil pada Tuhan...pada keluarga...dan pada semua orang....

pada aku banyak perkara tentang adil pada diri sendiri ni...termasuk menjaga kebersihan diri...makan minum dan juga mencari pakaian sesuai untuk menutup tubuh badan....jika itu semua kita lakukan tanpa menzalimi diri kita maka kita telah berlaku adil pada diri kita sendiri....

p/s cuba menyampaikan kebaikan dan berpesan-pesan dengan kebaikan sedangkan diri ini pun masih mencari 'cinta dari Maha Esa'

Cerita menarik lain

2 Luahan Ikhlas:

ANIM berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

manusia, mana ada yg sempurna. tapi kalau kita ada niat untuk berubah menjadi lebih baik, insya-Allah, dengan sendirinya kita didorong ke arah itu.

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ya kak anim... sentiasa harap boleh jadi yang lebih baik dari semalam...