Follow my blog with Bloglovin

Selasa, 15 Januari 2013

cerita seram di jalan mersing - kahang barat - kota tinggi

assalamualaikum semua,

maaf semalam takde update dari cerita ita...

letih disebabkan sampai rumah dah dekat jam 2 pagi...pagi pulak nak bersiap gi keja...dengan nak siapkan anak-anak lagi...aku punya rutin dengan shah memang wajib mandikan anak-anak kami sebelum ke taska..dulu-dulu memang kami tak mandikan anak sebelum gi taska, kami angkat je diorang dari tempat tidur terus ke kereta..cuma salinkan lampin je..

tapi sejak anak-anak selalu tak sihat dan payah nak baik...kami tukar rutin pagi dengan mandikan semua anak dengan air suam...alhamdulillah kesihatan anak-anak makin ok lepas tu...
eh dah lari dari tajuk dah...cerita ita memang macam ni...lagipun cerita wayang pun selalu ada iklan dulu kan.....heheee...

pasal kisah seram ni...ini adalah kisah benar adik aku yang bawah aku atau dalam keluarga kami panggil dia Uda...

Kisah ni terjadi pada bulan lepas kalau tak silap aku... maaf kalau aku silap ye...tapi baru je diceritakan pada aku masa aku balik johor minggu lepas..

Uda ni berkerja di sebuah kilang mozek di kluang...biasanya dia berulang ke tempat kerja dia menaiki van..tapi setiap kali kena kerja shift pagi dia lebih selesa bawak motor..

dan jalan biasa yang dipilih Uda adalah jalan mersing - kahang barat - kota tinggi.. jalan ni merupakan jalan pintas nak ke kota tinggi kalau anda dari mersing.. walaupun jalan dia tak berapa elok dan agak kecik dibandingkan jalan utama ke kota tinggi tapi jalan ini memang menjimatkan masa perjalanan..aku pun pengguna tegar jalan ni dulu sewaktu bekerja dengan syarikat swasta satu masa dulu...itu cerita dulu...masa aku bawak kereta ke hulu ke hilir..sekarang dah jadi mem..duduk kat sebelah je...

haaa...lupa pulak putera mahkota johor pun pernah guna jalan ni dulu masa kembara mahkota johor...tahun bila aku dah tak ingat dah...

berbalik cerita Uda tadi...dan uda pun memang biasa guna jalan ni..kecuali kalau minyak takde baru la uda akan guna jalan besar sebab kat jalan alternatif ni tak ada pam minyak..

nak dijadikan cerita, uda bertolak dengan menggunakan motor kriss dalam pukul 5.45 pagi camtu...perjalanan melalui jalan kahang timur (felda kami) ke kahang barat berjalan lancar...diiringi dengan rasa sejuk yang mencengkam tulang di subuh hari...tempat kami memang sejuk sebab berdekatan dengan gunung berlumut..

sampai je di simpang tiga, uda membelok ke kiri untuk ke jalan kahang barat..dia teruskan perjalanan sampai la ke satu kawasan belukar kecil sebelum kawasan penempatan felda kahang barat...

kat sini la segalanya terjadi....

masa ni uda bawak motor dengan halaju sederhana je...

tiba-tiba...
"puk"

uda terasa belakang badannya seperti ditepuk dengan kuat....

uda cuba buat seperti biasa tapi minyak terus dipulas laju..

dan...
"puk"

uda ditepuk sekali lagi....haaa....uda dah rasa cemas dah masa ni...

kalau korang nak buat apa? nak toleh belakang ke?

uda masih kuatkan hati dan teruskan perjalanan...

tapi....
"puk"

sekali lagi uda ditepuk....haaa...masa ni uda mula dah rasa meremang dah....

dalam hati dia berkata nak toleh belakang ke tak ye? dan dia dah tersebut pun dalam hati...kalau kau nak tumpang..tumpang je la...tak payah nak tepuk-tepuk...

dan akhirnya uda beranikan diri tengok ke belakang dengan menggunakan cermin sisi...

dan dia nampak.....terbuai-buai di belakangnya dibawa angin....

korang nak tau apa yang dia nampak?




haaaa....

BAJU HUJAN dia la....


dah terkeluar dari peti simpanan dia kat belakang motor tu... dan dah berterabur topi dan baju hujan dia sepanjang jalan...dan yang menepuk belakang adalah penutup peti simpanan tu...

jadi kerja pulak dia kena pungut balik semua benda...hahaha...

moral dari cerita ni... sila jangan cabut cermin sisi anda dan boleh digunakan di waktu kecemasan....heeee...



p/s nama pemenang contest aritu nanti aku bagitau ye...aduhaii..tak sempat nak cabut undi lg ni... Cerita menarik lain

18 Luahan Ikhlas:

Seri Kandi Tanah Jauhar berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahahahahahahahaha.... memang hilang ngantuklahhh

Sharifah Nadzarah berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kekekeke..mmg seram gilerrr...pastu gelak sakannnnnn...(mula2 tu suspen gak)..maklumler..penakut tegar...

✿A I N A A✿ berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahahahaha tipah tertipu bang!!! baru nk feeling seram tadi.. XD

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hehe...ubat ngantuk yg baik tu...

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

seram kena ada...dah tajuk dia cerita seram.. penamat dia seram ke tak..tak sure lagi..hihi...

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahaha...akak pun tertipu woo masa dengar cite ni... ingatkan jumpa hantu betul..siap dah tanya dah.. yang terbuai2 tu warna putih ke? jawapan dia tak nampak kaler sangat pasal gelap masa tu...cehhhhh....

ieda berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

uishhh berani jugak dia mlm2 berhenti dan kutip semua tuu
kalau akk biarkan aje lahhh uhuhuh
serammmmmmmmmmmmmmmmmmm

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

bukan mlm..pagi la kak..tp dia mmg berani..kalau saya tentu dah accident time tu..hihi..

azza mastura berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Itu amaran tuh , memula mmg box tuh yg tepuk . Tapi kalau lepas kutip tuh main tepuk tepuk lagi mmg nak kena hempuk la kan ? -,-

Aku Penghibur berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahahaha buat suspen jer... td muka dah serius tapi terus ketawa :)

syafika murni berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

bleh tahan seram ni..

Tanpa Nama berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Hehe buat suspen je

Unknown berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Nak tanya, uda awak ni ada bwk kereta prebet sapu x ?

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

xde

Bester Stephen33 berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Cerita yg bagus.plot yg bagus.tp hampeh.baju ujan plak.

Bester Stephen33 berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Cerita yg bagus.plot yg bagus.tp hampeh.baju ujan plak.

Azim .tapah berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Nie yg komen2 nie mesti orng kota tinggi nie

samsudinismail Samsudin1980 berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

seram cmpur lawak