Follow my blog with Bloglovin

Sabtu, 2 Februari 2013

kuantan terbakar lagi!

assalamualaikum semua,

tetiba je ada entry lewat malam lak kan?

aku sebenarnya nak tidur tapi tak tak sedap hati pulak..

cerita dia gini...tadi kami keluar ke Giant beli barang sikit...pastu balik rumah dalam pukul 9 malam camtu la...sampai je kat taman kerang dekat masjid negeri tu shah lalu kejap kat parking dia tu..pastu ada la lalu sebuah motor dan sebuah lori bomba lalu terus menghala ke jalan teluk sisek...

dalam hati aku dah berkata..'mungkin ada kecemasan'

lepas tu shah pun cakap.. 'ada kes ni'

kami terus jalan balik ke rumah...sampai kat lampu isyarat jalan teluk sisek kami berhenti sebab lampu merah..

lepas je lampu hijau kami jalan terus ke rumah...shah ada tanya gak nak singgah tunas manja beli pampers anak ke tak..aku kata ikut la...dan akhirnya shah buat keputusan nak balik sebab dia ada game futsal esok..nak tidur awal katanya...

masa nak masuk simpang rumah kami aku suruh shah masuk ikut simpang kedua...sebabnya simpang pertama tu kena tempuh 2 bulatan yang berbonggol-bonggol...penat wooo aku tengok shah asyik main gear je..aku kalau bawak kereta pun aku elak lalu situ...menyampah...

nape la PASDEC buat jalan macam tu? masa diorang pantau ni ok la lagi...esok-esok masa dah tak pantau? mesti jadi macam jalan kat depan bangunan telekom tu haaa...

yang jadi mangsa siapa tau? orang ada kereta murah macam aku ni haaa...bila jalan kat situ je mesti bergegar seluruh kereta macam nak runtuh...anak-anak pun pandai buat bunyi macam ni... "grrrrrrrrrrrrr.....grrrrrrr..." saje kan? yang naik keta mahal mana rasa camtu? sabor je la...

eh...aku sambung cerita tadi..yang terbakar ni nampaknya aku dah ni...hihi...

lepas kami jalan terus sebab nak ikut simpang kedua tu terus kami nampak lori bomba keluar dari simpang yang kami nak masuk tu...pelik gak...kat mana la yang terbakar...dalam hati dah berdoa...janganlah rumah aku harapnya...

shah kata, " kita ikut lori tu la ye"

kami ikut sampai depan sikit dan dah nampak macam banyak asap...lori bomba tadi berhenti betul-betul kat lepas sikit dari tempat nak u turn..kat situ api dah marak dah...sepanjang dari belakang sikit kat kawalan tnb kat depan sekolah menengah tanjung lumpur terus ke tapak projek simpanan kereta yang dah dirasmikan oleh Menteri Besar Pahang satu masa dulu.. besar jugak apinya...

kami tak berhenti dekat pun..seran tengok api tu...dengan angin yang kuat lagi tu..sapa la yang mulakan api...kesian bomba nak memadamkan..

last sekali kami balik rumah dan berdoa supaya bomba dipermudahkan Allah tugasan mereka tu...

tak lama tadi hujan turun dengan lebat secara tiba-tiba...Alhamdulillah...lega la sikit hati..harapnya api tu tak terus marak dan tugasan bomba dipermudahkan...

ok layan gambar je la ye...

p/s cerita x man kat tv ni best la pulak...tapi sensored...nasib baik bebudak dah tidur...

Cerita menarik lain

2 Luahan Ikhlas:

✿A I N A A✿ berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

masyaAllah, teruknyaa kebakaran tu.. semoga kita terhindar dari bencana ni..

Aziela berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Laa...akak tak tahu langsung pun... Jalan kat rumah Ita tu memangs edih jer tengok kan. Padahal Bandar Putra tu patutnya kawasan yang terjaga infrastrukturnya. Bukan murah rumah2 kat situ.