Socialize

Follow my blog with Bloglovin

Sabtu, 13 April 2013

Capati dan kari kambing

assalamualaikum semua,

apa korang buat hari cuti ni?

aku? lepak-lepak dengan anak-anak...layan tv je la..shah cuti gak hari ni..emmm..nak gi mana ye?

ingat petang kang nak uli tepung buat main-main ABC..

abg long dah bising mintak ummi dia belikan plastersine nak buat main..dah lama dah dia merengek tapi aku buat tak tau je..risau kalau dia main kang..leka je adik husna masukkan dalam mulut..bahaya tu..

jadi untuk keselamatan aku buat doh tepung je la kang..selamat sikit kalau termakan pun..

tengahari ni kami makan lain sikit...aku buat capati lawankan dengan kari kambing..

pertama kali aku buat ni..cuma ikut panduan pada belakang plastik tepung atta tu je..dan alhamdulillah..menjadi..

tapi ada banyak version la..ramai nooo yang nak jadi pembantu..tolong penyek tepung la..tolong gelek la..dah tak jadi bulat pun capati tu sudahnya..

pasrah je la..bagus untuk perkembangan anak-anak harapnya..

ok...meh layan gambar..

p/s alarm rumah sapa la yang asyik berbunyi je ni...

Cerita menarik lain

4 Luahan Ikhlas:

Amie berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Dulu masa kecik2 selalu kena marah mak kalau kacau uli tepung, tapi bila ada anak sendiri baru sedar itu satu kreativiti anak-anak yang sedang membesar... hands on & minds on.

ANIM berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Fuyooo..kalah kari kambing mamak. Bar dia kacau ita...besar nanti pandai dia buat sendiri kuih bagi mak dan ayah dia makan...heee..

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kan? mungkin dulu makanan susah nak dpt..lg2 tepung sbb tu org tua dulu berjimat cermat...

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hehe.. buat sendiri memang idak ler kak.. tapi diorang seronok..itu yg penting..buat mknan pun untuk diorang kan? .. kak.. mmg kari ala mamak la ni..letak susu sikit je n masam..