Follow my blog with Bloglovin

Ahad, 5 Mei 2013

Saya sudah...

assalamualaikum semua,

alhamdulillah dah selamat pun membuat pilihan..semoga pilihanku tepat demi agama, bangsa dan negara dan juga demi masa depan anak-anak...

di mana-mana org sibuk tunjuk gambar jari telunjuk belah kiri je..di whatsapp..facebook..blog..haha.. kena sawan mengundi dah ni...

aku pun tulis entry pasal nak tepek gambar jari gak ni..hehe..layankan je la ye..

ramai yang tunjuk gambar orang beratur masa kaunter baru dibuka pagi tadi...aku dah susah hati risau panjang sampai petang je tadi...sebab shah keja hari ni jadi kena tunggu dia settle keja dulu baru boleh gi ngundi..sapa nak tolong jaga anak nanti kan...?

bila shah sampai rumah dalam pukul 2 lebih tadi dia dah siap mengundi dah pun..dia kata tak ramai macam pagi tadi..ada 2-3 orang je..

pastu masa aku gi pukul 3 lebih tadi..memang ye pun tak beratur pun..masuk terus ambik kertas dan pangkah dan keluar..laju je belah petang..alhamdulillah hari pun elok..dipermudahkan segala urusan...

satu je yang aku tak berapa setuju la...mungkin SPR boleh perbaiki di PRU 14 nanti..pasal dakwat kekal tu..rasanya elok dakwat tu dicalit lepas proses memangkah tu..lagi cantik dan teratur rasanya..letak meja khas untuk calit dakwat dekat pintu keluar..

ini cadangan je la..sebab pendapat aku..agak susah nak memangkah dengan satu tangan dah tak boleh digunakan sepenuhnya..lagi satu bagus untuk elakkan kertas undi dari rosak sebab comot dengan dakwat kekal tu...tadi kat dalam peti memangkah undi tu je dah comot dengan dakwat kekal tu..macam rasa tak yakin pulak aku nak memangkah atas tempat comot camtu..huhu..

lagi satu...peraih undi...sila la jaga adab dan tatasusila anda... ini nak marah ni tau.. adalah puteri dari satu parti politik ni dah telefon shah dah banyak kali..

hari ni je dah 2 kali..pertama tadi shah dah jawab nak gi sendiri bila dia offer nak jemput untuk ke tempat mengundi..

pastu baru pukul 4 tadi telefon lagi...offer lagi nak jemput...adoiii...korang ni dah terdesak ke apa? atau dah banyak sangat duit peruntukan untuk isi minyak..adoi...tempat mengundi tu tak sampai pun 1km dari rumah la..kami jalan kaki pun boleh sampai tau...sabor je la...

apa pun...nak tengok update lepas jam 5 petang ni..berdebor..haha..macam jawab peksa pulak...

p/s nak call mak jap la..

Cerita menarik lain

2 Luahan Ikhlas:

mamapp berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ko sudah,, aku pun sudah hehe.. aku pergi pagi ramai org.. beratur 40 minit gak laa

laila berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

salam kenal.. akak laila

wah.. siap berjemput ye?? akk baru tau ada org yang jemput2 ni.. mak kat kampung jerteh, terengganu pun dijemput utk gi ngundi...

laju je awak ngundi ek.. akk beratur 4 jam.. huhuhuh