Follow my blog with Bloglovin

Rabu, 5 Jun 2013

Entry blog yang sangat menyentuh hati...

assalamualaikum semua,

baru tadi... terlintas di email... satu entry blog yang memang lama dah aku ikut...dari blogger yang memang amat kukagumi..

entry yang sangat menyentuh perasaan....

sedutan dari entry

 "Buat baik selama-lamanya"

“Dulu ustaz kata jika kita buat baik pasti dibalas baik, tetapi dalam realitinya kenapa tidak? “
Saya diam.
“Saya dah lama buat baik tetapi sampai sekarang tidak dibalas baik.”
Saya masih diam. Ibu  separuh umur itu saya lihat keletihan. Bukan letih badan tetapi perasaan… Raut wajahnya suram. Sinar matanya kelam.
“Sampai bila saya nak buat baik?” asaknya lagi.
“Sampai bila-bila,” jawab saya pendek.
“Berapa lama?” tusuknya dengan soalan yang seakan sama.
“Selama-lamanya, “ jawab saya dengan nada yang sama.
“Saya kecewa. Budi tidak dibalas, kebaikan tidak dikenang.”
“Oleh siapa?” tanya saya.
baca seterusnya di SINI ..


terima kasih ya ustaz....

p/s jauh sekali dengan pepatah melayu "Buat baik berpada-pada, Buat jahat jangan sekali"




Cerita menarik lain

14 Luahan Ikhlas:

Nurzakiah Hanum berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

singgah sini

ANIM berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kak pun suka baca buku-buku tulisan pahrol ni...

✿AINAA ROSEBERRY✿ berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nak baca lah.. hurmm kadang2 pepatah melayu ni tak boleh guna... pepatah Islam lah yg sangat berguna

aizamia3 berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

lambat-laun pasti DIA akan balas dengan sesuatu yang kita tak jangka yang kita akan terima.. ;)

:: Mrs.Eady :: berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

baik..

diana berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

pepatah melayu banyak yang tak boleh pakai

ashra berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

salam kenal ita :)

tkesan juga di hati bc nya
btol kan..bkn mudah..nk buat baik tanpa harap blsn manusia
iman kena kuat :p

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tq..

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

best kan kak...

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

baca blog dia dik..bagus pengisiannya... x lagha macam blog akak ni.. ;)

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

amin... inshaaAllah..

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

; )

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hehe...ada yang boleh.. kena pilih2...

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

salam kenal...

iman memang segalanya... sebab tu tak boleh diwarisi...