Follow my blog with Bloglovin

Selasa, 25 Jun 2013

Indeks Pencemar Udara (IPU) Seluruh Negara Terkini 25 Jun 2013 dan Jerebu sehingga Ogos

assalamualaikum semua,

IPU di sesetengah kawasan semakin baik berbanding semalam dan sesetengah kawasan mencatat bacaan yang makin teruk terutama di Perlabuhan Kelang... berhati-hati la semua...

di Kuantan sekolah dah mula bukak hari ni... tapi bacaan dah menurun sedikit berbanding semalam... tapi gelapnya macam sama je macam semalam...

tapi apa yang membimbangkan ialah laporan berita malam tadi ada mengatakan jika kebakaran hutan di Sumatera masih berlanjutan dan cuaca masih kering seperti sekarang tak mustahil kita akan menghadapi masalah jerebu ini selama 2 bulan lagi... iaitu sampai Ogos 2013 ni... maknanya raya dalam jerebu la kan..?

ok ini bacaan lengkap dari sumber setakat 7 pagi ini...dan sumber di bawah setakat jam 8 pagi ini dan akan dikemaskini setiap jam..


NEGERI / STATEKAWASAN/AREAMASA/TIME
7:00AM
MASA/TIME
11:00AM
MASA/TIME
5:00PM
JohorKota Tinggi62*##
JohorLarkin Lama82*##
JohorMuar165*##
JohorPasir Gudang68*##
KedahAlor Setar61*##
KedahBakar Arang, Sg. Petani87*##
KedahLangkawi51*##
KelantanSMK Tanjung Chat, Kota Bharu95*##
KelantanTanah Merah83*##
MelakaBandaraya Melaka135*##
MelakaBukit Rambai160*##
Negeri SembilanNilai177*##
Negeri SembilanPort Dickson171*##
Negeri SembilanSeremban165*##
PahangBalok Baru, Kuantan92*##
PahangIndera Mahkota, Kuantan87*##
PahangJerantut137*##
PerakJalan Tasek, Ipoh139*##
PerakKg. Air Putih, Taiping142*##
PerakS K Jalan Pegoh, Ipoh182*##
PerakSeri Manjung288*##
PerakTanjung Malim175*##
PerlisKangar56*##
Pulau PinangPerai118*##
Pulau PinangSeberang Jaya 2, Perai132*##
Pulau PinangUSM121*##
SabahKeningau53*##
SabahKota Kinabalu70*##
SabahSandakan50*##
SabahTawau42*##
SarawakBintulu68*##
SarawakILP Miri78*##
SarawakKapit78*##
SarawakKuching80*##
SarawakLimbang56*##
SarawakMiri80*##
SarawakSamarahan77*##
SarawakSarikei81*##
SarawakSibu92*##
SarawakSri Aman81*##
SelangorBanting292*##
SelangorKuala Selangor242*##
SelangorPelabuhan Kelang487*##
SelangorPetaling Jaya213*##
SelangorShah Alam289*##
TerengganuKemaman125*##
TerengganuKuala Terengganu101*##
TerengganuPaka95*##
Wilayah PersekutuanBatu Muda,Kuala Lumpur198*##
Wilayah PersekutuanCheras,Kuala Lumpur186*##
Wilayah PersekutuanLabuan72*##
Wilayah PersekutuanPutrajaya195*##

7:00AM

API

Status

Areas

%

0-50Good26%
51-100Moderate2548%
101-200Unhealthy1936%
201-300Very Unhealthy59%
>301Hazardous11%


sumber dari SINI 
untuk bacaan lengkap semua daerah dan liputan bacaan seteiap jam terkini boleh tengok di sini 

http://www.nre.gov.my/Malay/Documents/IPU/Status%20IPU.pdf



p/s esok nak cuti celebrate anniversary... sambut kat dalam bangunan je la selamat kan? Cerita menarik lain

9 Luahan Ikhlas:

:: Mrs.Eady :: berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

unhealty..

Nurzakiah Hanum berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

jaga kesihatan ok

Fiza Rahman berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Lama tu kalau sampai ogos. Sama2 kita berdoa supaya hujan turun.

Aziela berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Jemur baju kat luar pun baju habis bau asap kan Ita?

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

izwa.. sabar ye.. itu je kita boleh buat..

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

inshaaAllah.. sama2 kita jaga kesihatan..

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tu la..kami pun terkejut dgr berita semalam..

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ye kak.. atas kereta semua penuh abu halus2... itu yg keta sedut jugak kan? waaaahhhh!!!!

maza berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Dua bulan?!!

Aderkkk.. tak larat sehhh..
moh kita solat pinta hujan.. jom!!!