Follow my blog with Bloglovin

Ahad, 28 Julai 2013

Hari yang sibuk bermula

assalamualaikum semua,

sampai dah hari yang ditunggu-tunggu...tak sabar nak mulakan operasi memasak...

alhamdulillah masih diberi kesihatan yang baik untuk menyumbang sedikit kepada orang yang berpuasa... kalau tak ada aral melintang akan ada 5 keluarga kecil dan besar termasuk kami yang ikut sama..meriah la rumah ni nanti..berbunga rasa hati..

yang dijemput sebenarnya bukan orang lain tapi adik-beradik shah je pun..ditambah dengan seorang sepupu shah.. dalam adik beradik shah semua adalah perempuan dan shah adalah satu-satunya anak lelaki...ini bermakna aku sorang la menantu perempuan..dan selalunya jadi menantu hantu..hehehe...

sebabnya kalau ada apa-apa majlis dibuat dia rumah mertua aku jadi tukang tengok je selalunya..tak pun balik baik tukang potong bawang..adik beradik dia semua menuras mak mertua aku yang pandai memasak...naik segan aku..pulak tu adik beradik aku ramai lelaki jadi kami macam tak biasa memasak ramai-ramai kat dapur (walaupun selalunya semua sibuk pun)... dan ditambah dengan aku yang duduk asrama dulu... apa je pasal memasak yang aku tau...tapi alhamdulillah macam akak ipar aku dia memang tak kedekut ilmu.. boleh je kalau nak tanya resepi apa pun..

jadi keluarga dia akan rasa masakan aku kalau diorang tu datang rumah kami je...hehe..memang dasar pemalas kan?

dan hari ni banyak plan nak buat..aku dah keluarkan ayam..ikan dan sayur-sayur yang nak dipotong...amboi kau ita...baru je lepas sahur dah sibuk nak memasak untuk berbuka.. al maklum la tukang masak sorang..pastu kena part time jaga anak-anak sebab shah hari ni kerja..

pulak tu misi melipat baju aku semalam berakhir dengan mimpi ditimbun kain baju..hahaha...kena la sambung hari ni...dengan cornflakes aku yang ada lagi tak abis bakar..2 hari 2 malam buat biskut macamni...hehe..

ni aku tengah layan husna menyusu sambil tunggu kek dibakar dalam oven...berangan nak buat kek buah-buahan segar...yummy..

p/s ada orang komen tak puashati dengan entry aku...mungkin aku patut padam entry tu...aku buat blog nak cerita pengalaman diri sendiri je...dah nama blog pun cerita ita..tapi kalau ada yang tak suka dan macam nak cari salah elok aku delete je kan?

Cerita menarik lain

2 Luahan Ikhlas:

ANIM berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

macam lipas kudung kalau kita jadi host kan. bukan apa, nakkan yang terbaik. all the best ita...kalau orang masak, sedap aja, masak with iman, heee...

p/s susah juga ya. kak kalau tak suka satu entry, tak komen.. sebab tu kalau orang tak suka entry kak, tak komen, kak tak marah..hee

Aziela berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Uishhh...kagum. Akak kalau reramai mcm tu...order jer. Lagii pemalas kan...hahahahahha. Bukan apa...nanti nak melayan tetamu, nak hidang lagi... (alasaaannnnnn). Err...orang yg tak suka, jangan baca. As simple as that. Shooo them away please.