Follow my blog with Bloglovin

Rabu, 31 Julai 2013

Jawapan untuk wordless wednesday pagi tadi..

assalamualaikum semua,

nak bagi jawapan kat entry teka teka kat wordless wednesday tadi pagi...

Jawapan dia : Umang - umang yang duduk dalam kulit siput yang diwarnakan...

comel kan?


umang -umang berwarna (gambar pinjam dari sini) 



untuk soalan boleh dimakan ke tak tu... rasanya tak pernah lagi dengar orang makan umang-umang cuma ada dengar orang guna sebagai umpan untuk memancing je la...

yang ini... umang-umang dijual untuk peliharaan... setiap satunya dijual dengan harga RM5 dan dibekalkan dengan bekas kecil.. dan ada pilihan untuk 3 ekor RM15 bersekali dengan akuarium kecil... comel kan?

bagus untuk jadi punca rezeki sebab budak-budak memang suka benda ni... kami pun payah nak gerak dari situ pasal semua terpikat dan ajak beli... tapi tentu tidak la... tak tau dia makan apa pun tau... macamana nak bela...?

meh baca cerita lanjut kat sini..

UMANG-UMANG PUNCA REZEKI

p/s harap misi dapatkan kasut raya anak-anak hari ni berjaya...ke mana pulak nak hala ni ye? Cerita menarik lain

0 Luahan Ikhlas: