Follow my blog with Bloglovin

Rabu, 31 Julai 2013

Kasut raya

assalamualaikum semua,

ini cerita kisah malam tadi... lepas berbuka kami cadang nak beli baju raya untuk anak-anak.. baju melayu dan baju kurung  dah beli masa balik johor hari tu... ni nak beli baju buat berjalan pulak... walau tak berjalan ke mana pun.. untuk anak-anak mesti beli...cadangnya nak beli kasut jugak sekali...

masa kami dalam kereta nak keluar rumah...

abg long : ummi... semua kawan-kawan dah beli kasut raya.. saya nak beli jugak kasut raya...
aku : ye la... ni kita nak keluar cari baju dengan kasut raya sekali la ni...
abg long : ummi nak beli kasut raya saya ke? yeay!
aku : ye la... kasut raya semua la...
abg long : ummi, kasut raya tu macamana?
aku : (errrkk... rupanya dia tak tau...hihihi...main sebut je) kasut raya tu kasut baru yang kita pakai buat raya la...
abg long : oooo gitu...


jadi moral of the story... tak semua yang keluar dari mulut anak anda tu perkara yang dia faham.... selalunya main sebut atau ikut-ikut orang je...


tapi semalam tak sempat beli kasut lagi.. abg long dah merajuk... maknanya malam ni kena cari jugak "kasut raya"...


p/s petang ni dah ada bekalan bubur lambuk untuk berbuka puasa... cuma tambah beli ikan tilapia je la kot....buat goreng.. masak nasi dan sayur sikit... Cerita menarik lain

4 Luahan Ikhlas:

Nurzakiah Hanum berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sweet

Aziela berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Akak beli jer hari nie. Memang melepek sungguh.

Rawlins GLAM berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Alalalalal
Sian dier
Umminyer kena cepat belikan ye
Singgah entry saya gak ye. TQ

ainnoraini berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Cepat belikan umi...dia nk tgok kasut raya tuu....
Comeyy jer dia ckp mcm tuu...