Follow my blog with Bloglovin

Isnin, 27 Januari 2014

kata abg long...

assalamualaikum semua,

lamanya tak menulis kat sini...rasa kekok la pulak...

hari ni cuma nak kongsikan dialog antara aku dengan abg long masa minggu kedua abg long naik sekolah..

@ zoo johor.. (bila nak ada entry ni?)



kisah 1:

abg long : ummi, nanti ummi jual la apa-apa kat sekolah saya..

aku : sekolah mana ni?

abg long : sekolah tempat saya mengaji tu la...

aku : sekolah agama?

abg long : haaa.. ye la...

aku : laaa... ummi nak jual apa?

abg long : ummi jual la apa-apa...

aku : apa-apa tu macamana?

abg long : ummi jual la kuih ke... lempeng ke... apa-apa la..

aku : laaa..kenapa ummi kena jual pulak?..kat situ kan dah ada orang yang jual kan?

abg long : memang ada tapi takpe la..ummi boleh je jual.. 

aku : bila la masa ummi nak berjual nak.. ummi kan kena keja lagi...

abg long : (sengih je...)


kisah 2 :

pagi tu aku tengah susun cheesy merry tempahan orang ke dalam peti...

abg long : haaa... ummi jual yang macam ni la..

aku : nak jual kat mana?

abg long : jual kat sekolah kempadang pun boleh (dia panggil sekolah rendah dia tu sekolah kempadang..cute kan? dengan nama penuh lagi..)

aku : abg long nak jual kat sapa?

abg long : jual dekat kawan-kawan pun boleh... seringgit je satu... boleh kan ummi?

aku : (senyum je... ) boleh...tapi bukan kuih ni la.. nanti ummi buat kuih lain ye...tapi nanti cikgu tak marah ke?

abg long : (senyum sampai telinga..) tak lah ummi... cikgu tak marah.. boleh je...

aku : ye ke? mana awak tau? kang cikgu denda sebab jual barang kat sekolah.. (sambil cuit badan dia sikit)..

abg long : (masih sengih..sambil mengelak tangan aku )..tak lah ummi...cikgu baik...

aku : ye la nak....


abg long dah makin besar... dah boleh harap tengok adik-adik dan tolong buat kerja yang senang... cuma manjanya tu yang masih ada... (boleh dipeluknya ummi dia di tengah-tengah jalan...hihi.. anak..ooo anak..)

semoga abg long terus sihat dan jadi abg yang baik untuk bagi teladan yang baik untuk adik-adik...amin..


p/s tetiba rasa macam nak buat kek coklat untuk dia bawak sekolah la pulak...



Cerita menarik lain

3 Luahan Ikhlas:

Nurzakiah Hanum berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

:)

:: Mrs.Eady :: berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hehehe...

ANIM berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Agaknya makanan kat kantin sek tak best kot kot..
Ummi lagi terror masak..heee
Gud idea bg long..