Logo KBBA

Isnin, 10 Mac 2014

Semacam Kepuasan

assalamualaikum semua,

aku sekarang berada di kuala terengganu untuk mesyuarat sampai selasa ni...

lemah badan yang tengah macam ni nak bergerak sana sini...tapi apakan daya terpaksa kuturutkan...

kami bergerak dari kuantan jam 5 petang semalam disebabkan shah kerja dan semalam hari ahad...taska tutup..bila sampai makan malam yang dah disediakan elok je dah abis..kami ke restoran berdekatan hotel untuk makan dulu dan aku terus sertai mesyuarat pada sesi malamnya...sebenarnya mesyuarat dah bermula petang semalam lagi..

dah di sebalik kesibukan orang di sana sini membincangkan isu kehilangan pesawat MH370 dan banyak spekulasi yang timbul...aku memilih untuk membuat spekulasi untuk diri sendiri dan ada ayat Datuk Hishamuddin yang mencuri pandangan dan pendengaranku... "we only can reveal what we think can reveal"...

jadi faham-fahamlah kepada yang sangat mendesak tu...ada masalah yang mungkin melibatkan keselamatan dan kedaulatan negara..tak kira sama ada negara kita atau negara orang lain..bersama-sama la kita mengurangkan beban yang ditanggung oleh mereka yang terlibat terutama ahli keluarga mangsa..janganlah suka-suka mengeluarkan kenyataan di mana-mana pun jika kita sendiri tak pasti bidang tugas masing-masing...biarlah mereka melakukan apa yang perlu dan kita perlulah berdoa untuk keselamatan semua yang berada di dalam MH370 dan mereka yang terlibat dalam proses menyelamat...

di kala orang sibuk...aku memilih untuk membaca buku ini untuk ketenangan jiwa...

p/s jom bersiap untuk bersarapan dan mesyuarat :)

Sabtu, 8 Mac 2014

Kek Buah

assalamualaikum semua,

dalam pada tak ada mood nak buat apa-apa...tetiba teringin pulak nak makan kek buah atau orang panggil fruit flan cake ye? haha...aku tak tau la...main belasah je sebut..

dulu-dulu ingat makan kek ni masa aku belajar kat UPM dulu...yang ada jual kek ni cuma satu je kedai kek kat sri serdang dulu..apa ye nama kedainya dah lupa la pulak..haaa..the baker cottage..

masa makan dulu memang feeling gila la..dah la masa tu tak reti nak buat kek bagai...sekali dapat makan kek sedap..heaven betul rasanya..

sudahnya lepas tu aku jadi gian nak makan..sampai aku dah mula keja..tercari-cari kat kedai kek..kek yang sama...tapi satu kedai pun tak buat..letih bertanya sampai sudahnya lupa gitu je..agaknya tak jumpa kedai yang betul...belum rezeki nak dapat makan..

last-last tahun lepas aku ada beli buku kat azlita aziz dari blog masam manis..taip kat hp ni tak boleh nak link..dalam buku dia ada resepi kek yang diidamkan tu..apa lagi aku terus cuba buat..dah cubaan pertama menjadi walau memang tak cantik mana pun..pastu aku cuba cubaan kedua pulak pun jadi jugak..

pastu bila nak try kat rumah mak..sayangnya 3 kali cubaan tak jadi..yang pertama mixer tak kuat..kedua pun sama walau tak sama mixer tetap tak jadi atas sebab yang sama..dan cubaan ketiga aku dah bawak mixer dari rumah..oven pulak tak ngam..tak masak macam sepatutnya dalam masa yang ditetapkan..pastu dia rentung pulak kat belah atas...huhu..dugaan betul..

tetiba pulak hari ni macam teringin je nak buat lagi setelah sekian lama tak baking dan loyang pun dah naik bersawang dah pun..

dan hari ni cubaan menjadi lagi...alhamdulillah..resepi nanti aku share ye..susah menaip di hp ni.. meh layan gambar dulu...

p/s jangan tanya lagi kek ni ye..dah selamat dihantar ke rumah mak mertua :)

Jumaat, 7 Mac 2014

Hadiah hari lahir yang sangat bermakna..

assalamualaikum semua,

lama tak menulis...banyak sangat perkara yang nak ditulis tapi masih tak berjaya nak ditulis...

aritu ada aku tulis post pasal sambutan hari lahir kan?

kira cerita ni susulan la dari cerita aritu...

berita hadiah hari lahir.... tahun ni hadiahnya sangat best...

nak tau apa dia? hehehe...

nanas
nenas kembar mak
bukan nenas ni yang aku dapat sebagai hadiah hari lahir tu tapi ceritanya ada kaitan dengan nenas mak yang kembar ni..nanti la aku cerita kisahnya ok...

alhamdulillah akhirnya aku akan berkongsi berita gembira ni buat semua pembaca...

dan jugak mengharapkan doa dari semua terutamanya keluarga dan kawan-kawan agar semuanya selamat sehingga hari yang ditunggu itu tiba...

ceh macam ucapan sebelum mendirikan rumahtangga je kan bunyinya... haha...

inilah beritanya....tarra...

ujian pengesan kehamilan... double line :)


dan dengan ini jugak aku mengumumkan yang Koleksi CikTa terpaksa menghentikan pengambilan tempahan buat sementara waktu kerana sebab yang memang tak dapat nak dielakkan....


p/s mood merundum nak buat apa pun di kala ini...

Rabu, 5 Mac 2014

Indahnya penghargaan bagi seorang ibu...

assalamualaikum semua,

terbaca satu entri yang sangat terkesan di hati...

terima kasih pada ustaz yang menjadi medium untuk menyampaikan..



Tiga jasa ibu yang tidak mungkin ditandingi oleh seorang bapa – pertama, mengandungkan, kedua melahirkan dan yang ketiga menyusukan. Ketika berat hati kita untuk membalas jasa dan mendoakan ibu… kenangkanlah, betapa satu ketika kita telah berhutang nyawa kepadanya. Tidak kira betapa besar dan tingginya jasa kita, namun kita adalah insan yang hina jika melupakan jasa ibu!

bacaan lanjut di SINI 

p/s terbuat kesilapan 2 hari yang lepas..membuatkan aku kena lebih berhati2 di masa depan..