Logo KBBA

Rabu, 29 April 2015

Wordless Wednesday # 79 : Otak-otak johor

assalamualaikum semua,

marilah dapatkan otak-otak johor rm0.80 satu..ada nasi lemak bungkus juga rm1.20 sebungkus..kami di hujung lorong bandar putra 3/12, tmn bandar putra..dari 8 mlm sehingga 12 mlm shj ��

p/s..eh2 terlebih word la pulak..hehe..

Khamis, 23 April 2015

Kawan dengan syaitan

assalamualaikum semua,

sihat semuanya ke?

kat rumah ni ada yang tak sihat..kakak husna dengan adik hadi kena selsema..tapi masih lagi di peringkat terkawal lagi..cuma adik hadi je la yang berjaya buat ummi gi kerja dalam bentuk zombie sebab tak cukup tidur malam..hehe..

dah lama tak letak cerita dialog dengan anak-anak syurga yang comel ada di rumah kami ni kan..apa kata hari ni kita mula balik...?

ini kejadian yg berlaku 2 hari lepas..

perbualan seorang ibu dengan anak-anaknya..

aku : abg ngah...jangan la baling-baling barang..nanti bersepah tau..

abg ngah : (masih buat lagi macam takde kesan)

aku : abg ngah..kalau bersepah syaitan kawan dengan orang yg buat sepah dan kotor..abg ngah nak berkawan dengan syaitan ke?

abg ngah : (terus berhenti baling barang)..taknak..

aku : haaa bagus...takde siapa nak berkawan dengan syaitan kan?

kakak husna : (sambil angkat tangan)...saya nak...

aku :...errkkk...

p/s agenda nak buat brownies dah bape kali tertangguh sbb lupa beli coklat masak..idea buat kek jugak tertangguh sbb hadi asyik la ajak aku lepak dengan dia sampai aku ikut sama tertidur...ecece..alasan..ahaks...

Khamis, 16 April 2015

Makan Sate Sedap di Sate Peramu Kuantan

assalamualaikum semua,

wah lamanya tak menulis...cerita abg long pun tak bersambung-sambung...esok tengahari rehat panjang..insyaAllah harapnya ada masa untuk menulis dan harapnya aku masih ingatlah kronologi kesnya...huhu...

ini cerita malam tadi sebelum ianya jadi basi jugak macam cerita-cerita lain..

alhamdulillah disebabkan ada rezeki lebih kami bawak anak-anak makan sate semalam...bukan sate mahal pun tapi yang sesuai dengan kemampuan keluarga kami ketika ini...

kami makan di kedai Sate Peramu di Kg. Peramu Kuantan..

lokasi kedainya senang je..kalau dari arah Bandar Kuantan kedainya sebelah kanan dan korang kena ambik u turn di depan sikit untuk ke kedainya..selepas u turn korang akan nampak kedai makan De Muara Seafood..haa..kedainya betul-betul bersebelahan kedai De Muara ni..

ada bermacam pilihan sate yang ada macam gambar di bawah ni...



harga sangat berpatutan bagi kami yang anak ramai ni.. sate ayam 50 sen..sate daging 60 sen..sate perut 70 sen dan sate kambing rm1..ada jugak nasi impit rm2 sepaket..nasi ni makcik buat sendiri rasanya..sebab sangat lembut...sedap..

kami selalu beli sate ni bungkus dan balik makan kat rumah tapi semalam kami tukar rutin dan makan kat situ jugak..

tapi rezeki kami tak banyak..cuma tinggal sate ayam dan perut je..daging yang sedap tu dah habis..hukhukhuk..

masa ni sate perut belum sampai
meh layan gambar kami anak beranak jom...





ada orang merajuk kena cubit sebab tak duduk diam..tapi maintain senyum bila bergambar..hehe..


tengoklah kesudahannya...

sibuk ajak balik sebab nak tidur...alahai anak....
adik hadi pun boleh mkn sebab nasi sangat lembut..bestlah makcik..

muka terkejut kena selfie..


nama kedai... haa... tu pakcik sate..

yang paling bestnya bila tengok bil... 10 cucuk sate perut..20 cucuk sate ayam.. 2 paket nasi impit.. 2 cawan milo ais.. 1 cawan teh o..1 cawan air suam.. semua sekali cuma RM26 sahaja... semoga Allah panjangkan umur makcik dan pakcik dan permudahkan rezeki tuan punya Sate Peramu ni..amin..

p/s esok hari lahir abg long..dah sambut in advance kat kampung tapi lupa ambik gambar...mcmana tu?...