Follow my blog with Bloglovin

Isnin, 22 Februari 2016

Kisah nasi goreng cina

assalamualaikum semua,

selamat pagi.. alhamdulillah..pagi ni terasa pagi yang sangat menggembirakan... entah tak tau kenapa...tapi hati rasa sangat senang dan berbunga-bunga... semoga kawan-kawan dan keluarga di mana jua rasa begitu juga...insyaAllah...

pagi ni aku nak cerita kisah abg ngah... macam biasa menjadi anak kedua ni sinonim dengan perangai yang agak suka menduga... huhuhu... ummi tau sangat nak... ummi dengan ayah pun anak kedua...

ada kisah nasi goreng yang best hari ni...

pagi tadi bila abg ngah siap je mandi dia tanya aku apa aku masak untuk sarapan pagi ni...jom baca...


abg ngah : ummi masak apa hari ni?

aku : nasi goreng nak...

abg ngah : nasi goreng apa?

aku : nasi goreng merah campur telur...

abg ngah : bukan nasi goreng cina kan?

aku : bukan... kenapa?

abg ngah : takpelah...




lepas tu bila dia dah siap pakai baju semua... aku tanya lagi abg ngah nak sarapan tak?


abg ngah : ummi... tadi masa saya tidur saya mimpi saya makan dekat kedai..

aku : ye ke? abg ngah order apa?

abg ngah : saya mintak nasi goreng cina...pastu bila saya bangun saya rasa kenyang je...

aku : abg ngah dah makan dalam mimpi ke tadi...

abg ngah : aah la ummi...

aku : abis tu abg ngah nak makan nasi goreng tak pagi ni?

abg ngah : taknak lah ummi... saya nak makan pau je.. (sambil tangan dia capai pau dan terus makan)


hehehe... abg ngah...abg ngah... lepas ni elok kalau semua anak-anak ummi mimpi dapat makan... esok-esok dah tak payah nak sibuk-sibuk masak dah sebab semua dah kenyang... hehehe....

tapi sempat jugak nampak dia jamah 3 suap baki nasi goreng sarapan abg long tadi... hehehe...



p/s dalam dilema tentang seorang sahabat... semoga dipermudahkan urusanmu oleh Allah wahai sahabat... Cerita menarik lain

4 Luahan Ikhlas:

idzwa kamaruddin berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nak makan pun siap mimpi..hehehee

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hehehe...bujang sorang ni hari2 mimpi idzwa...ntah apa2 kdg2 tu...kuat berangan agaknya...

AzzAMasturA berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kurus maksu kalau selalu mimpi mengenyangkan macam awak nak ....

Rozita berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahaha...try la maksu... pasni ada cite lagi best tau...