Follow my blog with Bloglovin

Sabtu, 30 April 2016

Selamat Hari Veterinar Sedunia

assalamualaikum semua,

rasa macam-macam bila menulis entri ni...Entri mengenai hari istimewa... Hari Veterinar Sedunia...rasa yang paling penting dan sangat menyerlah ialah rasa sangat bangga berada dalam kerjaya yang jarang sangat orang nak pilih ni...kecintaan kepada kerjaya ni insyaAllah akan berada dalam hati sampai bila-bila... biarpun banyak halangan dan dugaan...apa pun yang berlaku niatkan kerjaya ni untuk Allah dan untuk pembangunan umat Islam sejagat... semoga dipermudahkan segala..



hari veterinar sedunia
Hari Veterinar Sedunia



kalau setiap tahun kerjaya lain menyambut hari kerjaya masing-masing dengan pelbagai cara sambutan.. tak terkecuali buat kami yang berada di bidang veterinar ini.. kalau di Malaysia sambutannya tetap dijalankan walau tidak mengikut tarikh yang tertentu tapi di dunia telah disambut pada hari terakhir pada bulan April setiap tahun...namun sambutannya akan dibuat di Perancis pada penghujung bulan Mei 2016.. dengan temanya pada tahun ini  :

CONTINUING EDUCATION WITH A ONE HEALTH FOCUS


tema ini dipilih untuk menghargai jasa yang ditunjukkan oleh veterinarwan yang memainkan peranan dalam kesihatan serantau...dengan adanya pelbagai cabaran penyakit terutamanya penyakit yang berpunca dari haiwan dan berpindah kepada manusia atau lebih dikenali sebagai penyakit zoonotik.. tema ini dipilih untuk mengenalpasti para veterinarwan yang diberi latihan untuk meningkatkan kepakaran mereka untuk menghasilkan fokus kesihatan yang satu..sebagai contoh penyakit zoonotik, kerintangan antibiotik (antibiotik resistant), keselamatan makanan dan juga cara mereka berkerjasama dengan sektor lain terutamanya perubatan manusia bagi mengawal semua isu ini..

sambutan hari veterinar sedunia


dan sempena hari yang istimewa ni ada sedikit ucapan buat semua yang berada di bidang yang sama..buat rakan-rakan seperjuangan yang membaca blog ini secara senyap... dan juga rakan-rakan seperjuangan yang rajin memberi komen...juga buat raka-rakan seperjuangan yang juga seorang blogger..Eintan Nurfurzie... terima kasih kerana anda selalu berada di hadapan hadapan bagi menghadapi apa jua bencana... terima kasih atas kasih sayang yang anda limpahkan kepada semua haiwan yang anda rawat... terima kasih atas semua usaha anda untuk menyelamatkan nyawa insan yang tidak mampu bersuara...  Selamat Hari Veterinar untuk Anda!

APA JUA YANG ANDA LAKUKAN, LAKUKAN IA DENGAN SEPENUH HATI KERANA 'MEREKA' SENTIASA MEMERLUKAN ANDA


dan untuk pembaca lainnya..terutama pencinta haiwan.. terima kasih kerana sudi menyokong kami dalam apa jua cara... tanpa pencinta haiwan siapalah kami.. Selamat Hari Veterinar juga untuk anda!


p/s aku dah kat kampung menikmati suasana bersama keluarga.. ada baby baru bersama kami :)





Cerita menarik lain

0 Luahan Ikhlas: