Logo KBBA

Jumaat, 10 Jun 2016

Jadual Waktu Imsak dan Berbuka Puasa bagi Negeri Johor Tahun 1437H / 2016M

assalamualaikum semua, 

mesti ada yang pelik bila tengok tajuk jadual waktu imsak dan berbuka puasa bagi negeri Johor macam kat atas tu kan? hehehe... jangan la pelik... aku tak pernah malu nak mengaku yang aku masih anak jati Johor walaupun sekarang ni sedang mencari sesuap rezeki dari negeri Pahang Darul Makmur... 

masih banyak perkara tentang Johor yang aku bawak bersama ke Pahang ni... antaranya makanan tradisi Johor yang memang sentiasa memikat hati... mee bandung, nasi ambeng, otak-otak...hish banyak lagi la... rasa tak tertulis... lagi la pulak bila sampai bulan Ramadhan ni... semuanya bila ditulis dapat bayangkan kesedapannya... al maklumlah... iman nipis... memang banyak menu yang kami akan beli bila kami balik ke Johor bila tiba masa bulan Ramadhan... antaranya ialah murtabak... murtabak yang sangat best tiada tandingan bagi tekak kami ni... sampaikan shah dah tak berapa makan murtabak biasa-biasa yang dijual di sekitar Kuantan ni... nak tunggu balik Johor jugak baru beli... hehehe... nampak tak jerat orang Johor mengena.. ? haha...

dan disebabkan kami akan ada jugak meluangkan masa dan ketika untuk mencari juadah berbuka puasa di samping berbuka bersama keluarga di Johor seperti ENTRY INI (pernah menang hadiah tau entri ni)... maka aku nak letakkan jugak jadual berbuka puasa kat dalam blog ni untuk perkongsian semua pembaca... mana tau ada pembaca blog yang setia datang dari Johor ke kan.... terima kasih tau korang!



Jadual Waktu Imsak dan Berbuka Puasa bagi Negeri Johor Tahun 1437H / 2016M



p/s bila tengok balik entri berbuka tu terus rasa macam nak buat roti jala je hari ni la...tapi eh...nak balik kampung la... hehe...doakan kami ye...
Cerita menarik lain

2 Luahan Ikhlas: