Khamis, 25 Ogos 2016

Di sebalik kisah sup daging dan telur dadar

assalamualaikum semua,

ini lauk semalam...

lauk untuk makan malam



ada cerita di sebalik lauk ni...


kelmarin masa makan malam aku tak larat nak masak sebab baru balik dari Shah Alam... makanya shah tolong belikan nasi lemak dan lauk...


tapi tiba-tiba tengah makan abg long cakap, "ummi... esok boleh tak ummi masak telur yang macam kita makan hari tu?"


apa lagi yang boleh aku jawab?
"ye la nak...esok ummi masak ye..." jawab aku dengan rasa amat bersalah...


dan hari semalam aku masak lauk sup daging dan telur dadar yang abg long inginkan... nak tau apa reaksi anak-anak?

berulang kali anak-anak puji sedapnya masakan aku... rasa sangat terharu dan dihargai... walaupun anak tak tau sebenarnya aku dah kehabisan rempah sup di dapur dan akhirnya aku kisar sendiri rempah untuk sup ini yang aku juga berasa sangat kagum dengan usaha aku... hahaha...
nanti aku

itulah antara tanda kasih sayang seorang ibu dan isteri... hati sendiri terasa sangat puas melihat anak dan suami makan hasil tangan sendiri...

bukan susah pun nak gembirakan orang tersayang tapi kita selalu lupa kan?

p/s rasa jeles pulak dengan orang yang boleh naik heli...untunglah duduk jauh...huhuhu...



Cerita menarik lain

6 Luahan Ikhlas:

Azlinda Azman berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

eh..makanan dan tetiba heli?

Pha Is berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

setiap bnda ada kisah tersirat.. hahaha

Rozita Abdul Rahman berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kat cerita ita memang biasa macam tu...hahaha

Rozita Abdul Rahman berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ye... sudah pasti ada...

Rozita Abdul Rahman berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ye... sudah pasti ada...

Rozita Abdul Rahman berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kat cerita ita memang biasa macam tu...hahaha