Follow my blog with Bloglovin

Selasa, 2 Ogos 2016

Makan durian punya cerita

assalamualaikum semua,

dah beberapa hari ni aku rasa macam agak stress tau.... bila tengok facebook je rasa stress... bila tengok instagram je pun rasa stress... nak tau kenapa? 

PASAL DURIAN !

durian

dan lebih hangat lagi hati ni bila si adik bongsu aku upload pulak gambar durian dalam facebook... huwaaaa... durian abah paling sedap pulak tu.....mesti korang cakap... eleh pasal durian je pun... alahai korang tak tau betapa durian tu memberi erti besar dalam hidup aku tau... pasal durian la aku pernah demam-demam tau... itu pun sebab makan durian tak boleh berhenti... hahaha... aku memang hantu durian... sekian... mujur la aku ni dah berkahwin... kalau aku ni bujang aku rasa aku jenis yang sanggup je redah memana tempat yang orang kata ada jual durian yang berbaloi... terutama yang boleh makan stail buffet tu kan... kau bayar je sekali dan kau makan la banyak mana pun korang nak... fuh.... 

isi durian yang kami beli... oklah kan?

ok nak dijadikan cerita petang ahad lagi aku dah mulakan misi mencari durian ni... tapi disebabkan hujan lebat di Kuantan maka misi jadi tertunda la.... dan disebabkan shah dah tak tahan agaknya dengar isteri dia ni asyik merengek je nak durian maka semalam petang jugak kami terjah... haha...

dan misi kami berjaya di kawasan yang tak berapa jauh dari rumah... alhamdulillah... kami tuju di gerai yang berdekatan dengan Jambatan Tanjung Lumpur... rezeki kami dapat durian kampung yang berharga RM10 sekilo... kalau durian kahwin tu semua atas dari RM20 sekilo... tapi aku tak kisah sangat pun asal namanya durian... kami cuma beli durian kampung je sebiji... dan durian kampung yang dilonggok... satu longgok RM20... adalah dalam 2-3 biji selonggok... jadi la kan buat hilang-hilangkan rasa gian kat tekak ni... 

masa shah beli tu, abg yang jual tu bagi la rasa seulas... terus anak dara aku si Nur Syafiah Husna tu pun sibuk sama... haaa... yang ni lagi hantu durian tau... sama je 2 perempuan kat rumah ni... hehehe... peace...
bila dia dah rasa seulas tu sibuk pulak nak lagi... aku tak rasa la sebab semalam aku puasa... tapi terliur jangan cakap la... rasa nak je jilat kat tangan kakak masa tu... hahaha...

dan kakak siap dengan muka gembira tau cakap yeay ada durian... samapi je kat selekoh nak masuk taman kami masa tu kakak dah menyanyi-nyanyi tau.... "yeay...yeay... dah sampai rumah..."
tiba-tiba ayah terus je sebab plan nak beli nasi ayam je untuk ummi berbuka dan makan malam tadi... apa lagi... masam terus muka sambil merengek..  siap menitis airmata lagi ko... haaa... ingat tak tragik... pasal durian je pun... nampak tak kesannya pada orang?

aiskrim malaysia
aiskrim jus pran


dan sampai je rumah aku umpan dulu anak-anak dengan aiskrim yang aku buat hari ahad lepas... meh kita makan aiskrim dulu... dah abis aiskrim baru hadap nasi pulak... abis nasi baru kita hadap durian pulak... alhamdulillah... sebijik pun cukup... dan yang ulang-ulang makan cuma aku dengan kakak husna je la... abg long... huh... memang tekak orang putih mamat sorang ni... abg ngah...? dia belek-belek... jilat-jilat... terus kata.. "taknaklah!" .... adik hadi pulak? pegang lepas tu buat muka pelik... agaknya dalam hati dia cakap "apalah orang makan benda lembik macamni"... hahaha... dengan muka geli dia letak balik....tapi aku tak kisah pun anak-anak tak gemarkan buah durian yang merupakan raja buah tempatan kita ni... tekak orang lain-lain ye tak? apa pun aku tetap bagi je diorang cuba supaya tak jakun dah besar esok... biar anak-anak tak makan sebab diorang tak minat tapi jangan diorang tak makan sebab mak bapak diorang tak pernah bagi makan ye tak? jom kita layan gambar makan durian... korang ingat korang je ada?

budak kecik yang sama sibuk

ayah suruh duduk jauh... eeehh kesot gak..

orang yang paling gembira

see... gembira betul kan?

adik hadi dah geli-geli... hahah

artis kan? geli pun mampu lagi tunjuk peace tak jadi... hahaha... ko ada?


ok petang ni kita sambung makan lagi 2 biji pulak ok... nyum-nyumm.....

p/s pagi ni ada jamuan raya kat pejabat ni besar-besaran... alhamdulillah rezeki lagi... jom makan...
Cerita menarik lain

2 Luahan Ikhlas:

Seri Kandi Tanah Jauhar berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

akak suka durian tapi selalu takut tertipu kalau beli

Rozita Abdul Rahman berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kan... sama la kita... tu yang orang tengok beli sebijik beleknya lama.. mcm orang pandai nau...hahaha..