Follow my blog with Bloglovin

Rabu, 26 Oktober 2016

Rutin ini sentiasa ada

assalamualaikum semua,

ni rutin biasa aku setiap hari.. sikat kepala kakak.. dan akan diikuti sikat kepala semua orang lain.. letih rutin macam ni hari-hari..



bila dah hari-hari buat memang letih gila.. kadang-kadang aku dah rupa orang obses dengan kutu pulak dah.. bukan obses sebab suka tapi obses nak jadi pembunuh je.. letih woo.. jangan tanya aku pasal ubat kutu aku dah guna ke tak ye.. sebab benda ni dah berlarutan dekat 2 tahun dah..dah aku rasa agak cukup bosan dah dengan rutin ni.. 

aku dah cuma bermacam ubat kutu dah sudahnya rambut kakak husna yang jadi mangsa.. makin kering dan kusam sebab selalu sangat guna ubat kutu.. dan aku pun dah kerat rambut kakak husna supaya senang nak uruskan tapi masih sama.. kesian kakak..

kadang-kadang bila kami lupa nak sikat hari tu dan perasan bila kakak husna dah menggaru keesokkan harinya mesti akan dapat kutu serta telur kutu yang banyak menghiasi kepala kakak husna.. kesian dia.. sebab ni jugak kami buat keputusan nak tukar sekolah kakak..

letih dengan keadaan macam ni lagi.. bila la ibubapa budak perumah kutu ni nak sedar yang kebersihan kepala anak tu sangat penting agaknya ye.. tak sanggup dah dihantui dengan KUTU ni lagi..


Cerita menarik lain

4 Luahan Ikhlas:

Emarieys berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Anak ema pun sama berjangkit kutu dgn org lain.bila tgk anak duk menggaru...sampai kepala kita sendiri rasa gatal

Bro Framestone berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Best dapat sikat rambut orang yang ada kutu, then tekan kutu tue sampai mati.

Masa tekan tue, ada bunyi pop hahahhaa

nuyui a.k.a miss YUI berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

alahai kesiannya..

Eeca Shyaa berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

pernah jugak merasa kena kutu ni. masa tu rambut pnjang. rasa mcm nak menangis je sbb terpaksa potong rambut utk kerja pembersihan kutu dan angkatannya yang lain huhuhu.