Logo KBBA

Sabtu, 19 November 2016

Entri blog hilang sebab racun?

assalamualaikum semua,

pertamanya maaf kalau ada pembaca setia blog Cerita Ita yang menunggu cerita dari blog sejak minggu lepas.. ecece.. ada ke? hahaha... perasan sediri je la kan.. kalau ada pembaca setia ye alhamdulillah.. (sila baca ikut nada nenek dalam Upin dan Ipin ok ;) ).. kalau takde pun masih syukur sebab Allah masih bagi blog ni bernyawa... apa pun terima kasih pasal bagi sokongan ye...

entri hilang sebab racun ?


mesti korang terkejut apa kaitan entri blog Cerita Ita menghilang sejak minggu lepas kan.. dan paling peliknya apa pulak kaitannya dengan racun? ada kisah sedih di sebalik kisah racun ni...dan ini yang aku nak kongsikan..

bukan aku yang makan racun... atau sesiapa pun racun aku sampai buat entri blog aku hilang.. bukan.. semua bukan.. yang sebenarnya.. minggu lepas kami terima berita seorang jiran yang terminum racun dengan sengaja.. jiran yang merupakan seorang warga emas.. yang kami kenal sejak dari kecik sebagai orang yang sangat penyabar... akhirnya memilih jalan ini untuk mengakhiri hidupnya..

aku sangat terkesima dengan perbuatan arwah.. semoga Allah ampunkan segala dosa arwah dan beri kesempatan untuk arwah bertaubat pada saat-saat arwah kritikal.. Allah jua la yang menentukan perjalanan hidup mati hambaNya.. cuma di hati sangat berasa terkilan.. dan pertanyaan kenapa dan mengapa masih menghantui sehingga kini... 

abah dengan mak jangan cakap la.. lagi terkejut bila dengar berita.. memang sangat terkesan kerana inilah antara teman-teman yang sama-sama bersusahpayah pada awal pembukaan felda kami satu masa dulu... Allah.. nak taip pun rasa sedih dan sayu hati sangat...

apapun yang terjadi buat aku terfikir.. pengajaran yang aku dapat... cuba la luangkan masa bersama orang tersayang selagi mereka masih ada.. jangan sesekali dipersiakan.. apalagi dibuang dari hidup.. walau apa pun kesusahan yang mereka alami... terutama kedua orang tua kita... dan sentiasalah berdoa supaya kita semua dihidupkan dan dimatikan Allah dalam keadaan Islam...

dan inilah punca blog Cerita Ita berehat lama tanpa sebarang entri... hilang dibawa kisah RACUN....  :'(

Cerita menarik lain

2 Luahan Ikhlas:

TunSha Ayunie berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Mungkin tekanan hidup yang terlampau punca dia minum racun dengan sengaja. Fikiran bercelaru. Moga Allah swt ampuni dosanya. Kita tak tahu disebalik apa yang Allah tahu :)

AinAthirah Anuar berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates


blogwalking :D theathra.blogspot.my