10 barang yang mesti beli di EZBUY ! - Cerita Ita                                                             10 barang yang mesti beli di EZBUY ! Langkau ke kandungan utama

10 barang yang mesti beli di EZBUY !

assalamualaikum semua,

korang minat membeli-belah secara online ? kalau minat memang korang kena baca entri ni sampai habis.. korang pun rasa teruja nak beli macam aku jugak nanti tau.. salah satu sebabnya ialah banyak barang murah-murah tau.. bawah RM19.90 pun ada.. banyak..



everything under RM19.90

dan sekarang ni aku nak kongsikan barangan apa yang aku patut sangat beli.. meh korang tengok apa je barang yang aku senaraikan ni.. mana la tau kot-kot korang berkenan ke nanti-nanti kan ? 

10 barangan mesti beli di EZBUY

1. Kalau orang perempuan mesti sinonim dengan nak cantik je kan ? lebih lagi nak cantik dengan harga yang tak berapa mahal.. haa.. yang ni memang aku la orangnya.. dan sesuai sangat la sebab dari Ezbuy ni aku dapat tengok baju yang cantik dengan harga yang cukup lawa dan murah tau..  meh la korang tengok.. baju kat bawah ni berharga tak lebih RM15 tau.. menarik kan ?


cantik kan ?


rambang mata wei nampak baju cantik tapi murah-murah ni.. terutama macam baju kat bawah ni haa.. cuma RM10+ je tau.. 


merah menyala mak ngah..

2. Senarai kedua harus la barang aku lagi.. eh.. hahaha.. takde apa la.. aku sebenarnya dah lama cari barang make up yang ibu-ibu mengandung dan menyusukan boleh pakai tanpa was-was.. dan boleh pulak terjumpa lips balm dan krim tangan yang nampak macam best je ni.. berasaskan tumbuhan.. cuma tak sampai RM90..

sejuk je nampak kan.. ?



3. Pagi-pagi kalau nak bersiap biasanya aku akan hadap cermin dulu sebelum pegi kerja.. dan ternampak barang yang bersepah atas almari solek tu memang tak menyedapkan mata memandang la.. jadinya aku berangan nak beli rak macam kat bawah ni sebijik jadi la.. harga dia tak sampai pun RM50 tau..


tersusun cantik je kan.. ?


4. Yang ni pulak memang sesuai sangat nak menempuh azam baru dengan kedatangan tahun baru ni.. sejak bos aku ajar cara guna dan rekod planner dengan betul terus macam berminat pulak dengan planner yang cantik-cantik.. dan pilihan banyak betul kat Ezbuy ni.. lagi sekali dengan harga yang agak murah tau.. dan yang macam aku tunjuk ni siap ada doodle yang korang boleh warnakan lagi dalam tu tau.. mana la tau bila hadap meeting yang membosankan ke nanti kan.. boleh la korang isi masa lapang ke kan.. hehe.. cuma tak sampai RM15 satu ni je..


cantik tau planner ni.. siap ada doodle cantik kat dalam..


5. sinonim dengan orang perempuan yang selalu menghabiskan masa banyak kat dapur, salah satu barang kegemaran mestilah berasaskan barang yang wajib ada di dapur.. terutama yang memudahkan aku mengemas rumah.. macam barang bawah ni.. rak bergantung.. harga dia kurang dari RM6 je..


nampak kemas je kan guna rak ni ?


6. kalau beli barang untuk mak tak sah la kalau tak beli barang untuk anak-anak pulak.. antara pilihan tentunya barang permainan yang boleh menajamkan minda anak-anak dan boleh mengasah bakat semulajadi anak-anak.. macam gajah comel ni harganya tak sampai pun RM7 tau.. 

gajah ni bagus untuk mengajar ketajaman minda

boleh jugak asah minda dia dengan bentuk


7. dan kalau dan beli mainan harus la anak-anak main sampai bersepah kan ? mesti buntu nak kemas macamana nanti.. aku terpandang pulak bekas penyimpan yang agak unik ni.. suruh anak-anak main dalam tu dan kemudiannya bungkus terus mainan tu bila lepas main.. best kan ? senang keja mak-mak kalau gini.. tak sampai pun RM16 satu yang besar tau..

senang kan keja mak guna storage bag macam ni ?


8. sesuai dengan musim nak naik sekolah ni, aku kan asyik sangat meninjau sana sini nak cari beg sekolah yang berbaloi dan tahan lasak untuk anak-anak.. antaranya aku tengok jugak jualan online.. kalau kena dengan harga dan tak perlu susah payah nak fikir parking bagai memang aku beli je la.. pilihan yang ada pun boleh tahan aku tengok.. harga pun berbaloi.. baru Rm32+ je..

cantik kan si warna merah ni ? 


9. di samping cari beg anak terselit jugak la nak cari barang mak lagi.. haha.. lagi tu .. tapi kali ni semua orang boleh guna tau.. dah baca entri aku pasal air detox aritu ? dan sesuai sangat la dengan azam tahun 2017 yang nak minum air detox hari -hari ni.. berangannya kalau dapat beli satu juicer macam ni.. fuh.. tak sampai pun RM100..

juicer... bestnya ..

10. satu lagi tak ketinggalan ialah barang untuk si comel kami 2 ekor kat rumah tu.. comelnya kalau diorang dapat tempat lepak sendiri.. sekarang ni kalau musim hujan kami cuma tutup sangkar dia dengan kotak dan sediakan alas yang untuk alas kusyen tu je.. kalau la dapat tempat selesa macam ni untuk diorang alangkah bestnya... sekarang ni pulak ada potongan dari RM150 harga asal cuma tinggal RM50+ je tau..


dan kalau korang nak tau sekarang ni Ezbuy ada buat promosi yang dipanggil PRIME tau.. bukan optimus prime dalam transformers tu tapi ini promosi PRIME.. dalam promosi ni korang boleh beli bermacam bayaran cuma dengan bayar harga penghantaran RM8.80 je tau ? caranya dengan menjadi ahli Ezbuy Prime dengan yuran keahlian yang sangat rendah.. menarik kan ? jadi jom membeli-belah di Ezbuy sekarang ! ada voucher bernilai RM15 percuma khas untuk pelanggan yang baru tau..






Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ?

assalamualaikum semua, aku ingat dulu pernah terima soalan dari blog ni la.. lama dulu.. pasal perbezaan antara Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas dan jugak Tadika biasa.. memang lama aku menung bila baca soalan tu.. pasal masa tu aku memang tak tau nak jawab apa.. hahaha.. serius ko.. masa tu aku baru je ada anak sorang dan aku hentam je hantar memana ikut kemampuan kami masa tu.. Apa Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ? memang tak pernah la terfikir pun nak cari info atau nak tanya sapa-sapa pun masa tu.. bila fikir-fikirkan balik terasa jugak masa alahai teruknya kami sebagai ibubapa.. dan kami terasa jugak semakin teruk bila abg long dah masuk 2 tahun kat salah satu tadika swasta ni.. tapi nampaknya kenal huruf pun tak tau.. pengsan aku bila ingat balik.. aku mula fikir mungkin sebab abg long sendiri jenis budak yang ada masalah dyslexia.. tapi minor la.. nanti la aku cerita pasal dyslexia tu.. lepas tu kami buat keputusan pu

"Dia r*gol-r*gol saya..."

assalamualaikum semua, alahai payah betul nak menulis sekarang ni...macam-macam halangan ada.... tapi hari ni nak jugak cari kekuatan nak menulis...sebab apa tau? haaa... cuba tengok tajuk tu haa... pengsan tak kalau baca tajuk tu? kalau korang nak pengsan baca tajuk aku lagi la tau... sebab apa tau? yang sebut tu anak aku....diulangi ANAK AKU ....adoiiii la... apa la nak jadi dengan budak-budak sekarang ni ntah...kecut perut ummi kau dengar ni nak oiiii.... nak tau lanjut? ok meh aku cite... ceritanya gini.... semalam waktu balik keja aku ajak la shah singgah Giant beli barang sikit...dalam perjalanan dari dalam kereta tu biasalah kan kami memang akan pimpin anak-anak jalan sampai masuk dalam... dan kebiasanya bagi anak 4 macam kami ni bahagi-bahagi lah siapa nak pimpin siapa... dan biasanya aku akan dukung adik hadi sambil pimpin kakak husna... yang abg ngah dengan abg long terserah pada shah la pulak.. tapi kalau ikut anak-anak semua nak ummi pimpin... ajer rebeh ba

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu?

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? assalamualaikum semua, baru - baru ni aku ada buat ujian personaliti.. sebabnya cuma nak tau samaada aku ni termasuk dalam golongan introvert atau extrovert.. mesti ada yang tertanya-tanya kenapa aku nak tau kan? sebenarnya sesaja je nak tau.. ianya lebih kepada penting untuk aku sesuaikan diri dalam apa jua keadaan bila aku dah tau aku ni kategori mana.. dan hasil ujian mendapati aku adalah golongan Ambivert.. Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? Maksud Introvert dan Extrovert apa dia ambivert tu kan? kalau orang yang tak biasa dengan istilah introvert atau extrovert mesti nak tau apa maksudnya kesemua perkataan ni kan? kalau nak tau introvert ni sebenarnya lebih kepada golongan yang suka menyendiri dan tak suka bercampur gaul dengan orang ramai.. mereka selalunya agak tak selesa bila berada dalam kelompok orang ramai atau majlis yang melibatkan orang ramai..mereka jugak orang yang suka berfikir secara mendalam tentang sesuat