Follow my blog with Bloglovin

Ahad, 25 Jun 2017

Selamat Hari Raya Aidilfitri 1438H / 2017

Selamat Hari Raya Aidilfitri 1438H / 2017

assalamualaikum semua, tahun ni terasa macam semuanya cepat sangat berlalu.. belum sempat lagi nak cerita pasal kuih raya yang aku buat masa bulan Ramadhan.. belum sempat lagi nak cerita pasal lauk kami berbuka dan bersahur pun.. tetiba eh dah sampai Syawal?

selamat hari raya buat pembaca Cerita Ita


walau masa terasa sangat cepat berlalu tapi aku bersyukur yang kami masih diberikan kesempatan untuk melalui sebulan di bulan Ramadhan dan akhirnya dapat menyambut syawal pada tahun ni.. disertai dengan doa supaya dapat menyambutnya lagi di tahun akan datang..

tahun ni agak istimewa sebab abg ngah baru mula belajar berpuasa dan akhirnya abg ngah berjaya habiskan cabaran berpuasa selama sebulan.. alhamdulillah.. mula-mula memang seksa la.. dah lama sikit tu ok la sikit.. dia dah mula biasa dan tak merengek lagi dah.. syukur.. bila tanya masa akhir berbuka malam tadi pun elok je  dia jawab..

Ummi : Abg ngah.. susah tak puasa?
Abg ngah : Tak la (sambil geleng kepala).. senang je.. 
Ummi : Lepas ni boleh la puasa lagi kan?
Abg ngah : Boleh!

lega aku dengar.. alhamdulillah..


tahun ni pulak kami berhari raya di Pekan, rumah mak shah.. dan bertemakan warna hijau.. korang pulak pilih warna apa? aku tengok merata-rata dah warna biru aku nampak.. dah biru mata hitamku dah.. hahaha.. insyaAllah kami akan balik berhari raya di Johor pada hari ketiga raya pulak nanti.. pasal juadah pulak nanti aku cerita dalam entri lain ye..

apapun didoakan semua umat Islam terutamanya para keluarga dan sahabat dipermudahkan urusan dan dapat menyambut Syawal dengan gembira di mana jua kita berada..

Salam Syawal dan Selamat Hari Raya Aidilfitri 1438H / 2017 pada semua dari kami sekeluarga dan Maaf Zahir dan Batin ya..


Cerita menarik lain

1 Luahan Ikhlas:

mamapp berkata... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Selamat hariraya maaf Zahir batin ita