Follow my blog with Bloglovin

Selasa, 17 Oktober 2017

Permohonan sekolah berasrama secara online bagi lepasan UPSR 2017 dan PT3 2017

Assalamualaikum semua, semua ibu bapa mahukan yang terbaik untuk anak-anak kan?  dan yang terbaru ni ialah bagi anak-anak lepasan UPSR dan PT3..  walaupun dikabarkan peperiksaan kali ni agak mencabar bagi anak-anak berusia 12 tahun dan 15 tahun ni.. nak tak nak mereka terpaksa jugak laluinya sebagai cabaran hidup.. apa nak buat kan..

Permohonan sekolah berasrama secara online bagi lepasan UPSR 2017 dan PT3 2017


bila dah abis satu cabaran.. iaitu cabaran peperiksaan.. datang lagi satu cabaran yang lain pulak.. iaitu memilih sekolah yang baik untuk masa depan.. ini pun aku percaya akan jadi dilema untuk mak bapak jugak.. samaada nak hantar ke asrama atau tak.. atau nak pilih aliran agama atau perdana.. namun apa pun pilihan.. sebagai ibubapa jangan la kita ketepikan hak anak dalam membuat pilihan.. libatkan anak sambil kita sebagai ibu bapa bagi panduan apa yang terbaik untuknya.. insyaAllah akan ada jalannya.. 

dan kali ni aku nak kongsikan beberapa pilihan untuk permohonan masuk ke sekolah berasrama secara online yang ada.. korang boleh cuba isi kesemua atau pilih mana yang korang nak je ok.. 

Pilihan permohonan sekolah berasrama ke Tingkatan 1 atau Tingkatan 4 secara online :

*Kumpulan senarai permohonan ke Tingkatan Satu atau Tingkatan Empat Dalam Malaysia.*


1.   Permohonan Murid Secara Online Kemasukan Ke Tingkatan Satu Sekolah Berasrama Penuh (SBP) KPM Tahun 2018|16 Oktober hingga 19 November 2017|https://sst1.moe.gov.my/spat1_mohon/index.cfm


2.  Permohonan Kemasukan Ke Tingkatan Satu Program Asrama 1Malaysia (A1M) Kementerian Pendidikan Malaysia 2018|sebelum 8 Disember 2017|https://moe.gov.my/index.php/my/asrama/asrama-harian


3.  Permohonan Secara Online Kemasukan ke MRSM Bagi Tingkatan 1 & Tingkatan 4 2018|19 September hingga 31 Oktober 2017|https://mohon.mrsm.edu.my/form1/login.jsp


4.  Permohonan Kemasukan Murid Bagi Program Vokasional Dan Sekolah Menengah Teknik Ambilan Januari 2018 |10 Oktober 2017 hingga 20 Disember 2017|https://sptv.moe.gov.my


5.  Permohonan Kemasukan ke Tingkatan Satu (1) Sekolah Seni Malaysia Ambilan 2018 secara online (e-SSeM)|3 April 2017 hingga 31 Ogos 2017 |https://essem.moe.gov.my


6.  Pengambilan Pelajar Ke Tingkatan Satu Dan Tingkatan Empat Kolej Yayasan Saad (KYS), 2018 |18 September 2017 (Kemasukan Tingkatan 1) 12 Disember 2017 (Kemasukan Tingkatan 4).| http://admission.kysm.edu.my/


7.  Permohonan Masuk Ke Tingkatan 1 Sesi 2018 Yayasan Islam Kelantan (YIK) |mulai dibuka 2 Oktober 2017|http://www.yik.edu.my/v3/index.php/my/


8.  Permohonan Kemasukkan ke tingkatan 1 SMA Pahang bagi sesi persekolahan 2018|1 Ogos 2017 hingga 22 September 2017|http://esma.pahang.gov.my


9.  PERMOHONAN KEMASUKAN MURID TINGKATAN SATU ( 1 ) KE MA’AHAD INTEGRASI TAHFIZ NEGERI SELANGOR |Pengisian borang bagi kemasukan Tingkatan 1 semasa darjah enam di Sekolah Rendah Agama (JAIS)|http://mitstklang.edu.my/


semoga berjaya! 


Cerita menarik lain