Selasa, 31 Julai 2018

Kenangan kerjaya dan kenangan di majlis perpisahan

assalamualaikum semua, hari ni tetiba rasa nak tulis pasal kenangan tempat lama.. patut tulis lama dah tapi tiap kali nak tulis rasa sebak.. terus tak jadi nak tulis.. haha.. dan semalam aku belek gambar dalam hp baru sedar belum tulis lagi kisah awal bulan Julai walaupun dah sampai penghujung bulan Julai ni haa.. lambat betul la kau ni ita.. huhu.. tapi takpe kan.. apa pun kita kena tulis jugak kenangan kerjaya dan kenangan di majlis perpisahan ni sebagai kenangan terindah yang akan jadi ingatan sampai bila-bila nanti.. 

Kenangan kerjaya dan kenangan di majlis perpisahan


buat orang yang dah selalu berpindah tempat bertugas mungkin tak rasa sangat kot perubahan setiap tempat tu tapi buat aku yang cuma ada beberapa je tempat bertugas di sepanjang kerjaya ni akan rasa la kesedihan meninggalkan tempat kita mencari rezeki terutama untuk jangkamasa yang agak panjang.. 

meh la aku cerita sikit sejarah kerjaya aku sebelum ni.. masa awal aku tamat pengajian di UPM dulu.. ada jugaklah aku ceritakan pasal zaman belajar dulu kat SINI.. aku mula cari kerja.. ada hantar permohonan ke SPA dan beberapa syarikat lain.. masa tu dapat satu temuduga di Institut Penyelidikan Perubatan (IMR) untuk isi kekosongan sebagai Pembantu Penyelidik.. disebabkan jawatan tu kontrak yang beri gaji harian dan bermacam masalah pada masa tu,  aku terpaksa tolak.. tak tau pulak rupanya memang berjodoh dengan IMR ni rupanya.. akhirnya aku ke sini jugak walaupun bukan sebagai Pembantu Penyelidik.. 

selepas tu aku dapat tawaran kerja di sebuah ladang ayam baka di area Batu Ampat, Melaka.. agak mencabar kat sini sebab ladangnya jauh ke pendalaman dan tak ramai pekerja tempatan pun kat ladang ni.. posisi aku masa ni ialah Pegawai Veterinar ataupun kami panggil farm vet.. susah tau.. dengan masalah komunikasi,  masalah tempat tinggal dan masalah pengangkutan.. akhirnya aku terpaksa tarik diri selepas sebulan.. 

walau cuma sebulan kat situ,  sempatlah ada kenangan jugak.. ada satu malam tu diorang ajak aku keluar makan kat kampung depan ladang tu.. jauh jugak la jalan lalu denai kecik dan belukar.. kalau difikirkan ntah kenapalah aku berani sangat nak pergi masa tu ntah.. tapi hati memang rasa yang semua pekerja tu takde niat jahat pun.. oh lupa nak bagitau.. yang pekerja kat sini kebanyakkannya orang vietnam dan bangladesh.. bukan calang-calang orangnya.. ada antaranya yang boleh berbahasa inggeris dan pernah belajar di universiti tapi disebabkan kesempitan hidup kebanyakkannya tak dapat nak sambung belajar dan terpaksa merantau mencari kerja.. 

kita sambung cerita.. malam tu diorang semua lelaki tapi sangat jaga aku tau.. diorang suruh aku jalan di tengah-tengah dengan diorang di depan dan belakang aku.. katanya kalau jadi apa-apa diorang ada.. dan alhamdulillah betul Allah pelihara aku malam tu.. diorang memang sangat baik.. siap ada yang bagi hadiah pada aku bila tau aku nak berhenti.. haha.. tak heran la kalau ada orang tempatan yang terpikat dengan warga asing macam diorang ni.. kat tempat kerja diorang sangat respek atau hormat dengan aku.. memang tak jumpa la kat tempat kerja lain cara diorang respek tu.. ini memang respek yang jujur.. dari segi kerja pun takde masalah.. tapi aku akui la aku mula rasa tak selesa sebab cuma aku je staff perempuan kat situ selain seorang kerani isteri pengurus yang selalu ada kat pejabat.. itu sebab utama aku berhenti.. 

lepas berhenti tu aku tak bekerja agak lama jugak.. kemudian ntah macamana dapat tawaran jadi 'farm vet' sekali lagi dengan satu ladang ayam baka jugak.. kuat jodoh dengan ayam jugak rupanya.. kat sini aku kerja agak lama.. jejak jugak la 2 tahun dengan bermacam pengalaman hidup.. belajar bawak kereta sendiri dengan jarak jauh.. siap langgar kereta orang dan tiang rumah lagi.. haha.. kenangan betul!  jumpa jodoh pun dekat sini jugak.. insyaAllah akan bahagia sepanjang hayat kami.. tapi masa aku berhenti tu macam tak berapa rasa sedih kot sebab masa tu sibuk nak urus pasal perkahwinan.. tak sempat agaknya nak rasa sedih.. hehe.. 

rezeki orang baru berkahwin agaknya,  akhirnya aku dapat tawaran kerja dengan kerajaan.. masa tu dahlah baru kahwin kena pulak berkursus sebulan di Kluang dan sebulan di Ipoh.. hidup tak tentu arah jugaklah masa ni.. dengan gaji tak dapat lagi.. lepas tu bila keluar keputusan penempatan aku kena hantar ke Makmal Veterinar Kawasan Kota Bharu di Kelantan.. terkedu masa dapat surat.. taktau nak suka ke nak nangis.. dah la masa tu aku dah tau yang aku mengandung anak pertama.. suami pulak nun jauh di Kuantan.. zaman tu bukan ada lebuhraya pantai timur macam sekarang ni.. sekejap je boleh sampai.. masa tu nak ke Kelantan dari Kuantan tu makan masa 6-7 jam la jugak perjalanan..

aku bertabah je duduk di Kota Bharu.. belajar banyak perkara baru,  baca slaid histologi setelah sekian lama.. belajar buat postmortem.. belajar buat ujian dengan PCR.. sampailah tiba-tiba ada perubahan besar-besaran dalam organisasi jabatan waktu tu.. banyak penempatan disusun semula jadi aku ambik peluang mintak tukar.. DAPAT! alhamdulillah sekali lagi rezeki anak yang baru lahir agaknya.. aku ditukarkan ke Kuantan pada usia abg long 2 bulan.. masa ni diorang ada buat majlis perpisahan jugak.. aku dapat tudung bawal sulam yang cantik yang masih aku guna sampai sekarang ni.. waktu ni rasa jugak sedih tapi sebab hati dah sampai dulu di Kuantan, sedih tu jadi tak ketara la.. 

tinggallah aku di Kuantan selama lebih 10 tahun.. bak kata Ketua Pengarah aku aritu... dah patut pindah dah ni..  huhu.. masin rupanya mulut beliau.. bukan tak pernah cuba dipindahkan, ada sekali dulu waktu ditawarkan kenaikkan pangkat.. aku ditawarkan berpindah ke Jerangau, Terengganu dalam keadaan aku sarat mengandung kakak husna.. aku terpaksa memohon ditempatkan dia Makmal Veterinar Kawasan Kuantan  jugak sebab ada kekosongan di situ.. semua tu sebab atas masalah keluarga yang susah aku nak ceritakan.. keadaan abg ngah yang berulang-alik ke hospital.. kakak husna yang dalam kandungan.. shah yang tentu tak dapat berpindah sama.. banyak la patut kami selesaikan jika aku tetap berpindah.. dan akhirnya aku berjaya kekal di makmal tanpa perlu berpindah.. 

tahun ini ditawarkan kenaikkan pangkat sekali lagi.. kali ini  perlu bergerak jauh dari keselesaan kami selama ni.. keselesaan semuanya.. baik rumah,  tempat kerja,  tempat meniaga,  sekolah anak-anak, balik jenguk orang tua... semuanya la.. banyak yang kami terpaksa korbankan.. dan majlis perpisahan kali ni amat syahdu aku rasakan.. mungkin ditambah dengan perasaan terpaksa meninggalkan rumah dan semuanya yang kami sayang di Kuantan tu agaknya.. 


Kenangan kerjaya dan kenangan di majlis perpisahan


bila diberitahu akan ada majlis dibuat untuk perpisahan aku.. tak tentu rasa masa tu.. agaknya macam ni la rasa kalau mereka yang nak bertukar atau bersara.. sebab tu tiap kali nak buat majlis macam ni untuk sesiapa yang bertukar atau bersara,  ada antaranya yang menolak.. baru aku tau apa rasanya ketika itu.. tak sampai hati nak tolak tapi tak kuat rasa kaki nak melangkah masuk ke majlis.. 






aku menangis sebelum bercakap pun.. hehehe.. maaflah.. memang sejenis manusia yang hati tisu.. memang sebak bila nak ungkapkan rasa terima kasih,  sayang dalam satu ucapan yang cuma beberapa minit untuk mereka yang pernah berkhidmat bersama selama lebih 10 tahun.. mereka yang laluinya je akan rasa.. betapa berat lidah nak mengungkapkan kata.. betapa berat mata nak memandang wajah-wajah rakan sekerja yang seumpama sahabat.. mereka la orang yang tau masalah aku baik di tempat kerja mau pun dalam keluarga.. 

terima kasih aku ucapkan sekali lagi.. walau sebenarnya tak terungkap dalam kata apa pun terima kasih yang nak aku luahkan.. aku sayang semuanya.. semua mereka ada waktu susah aku dulu.. waktu aku kena bekerja dalam keadaan cuma ada 2 orang pegawai veterinar walau sepatutnya ada 5 pegawai dalam carta organisasi.. dan ada kalanya cuma aku seorang.. dalam kesusahan belajar pasal pengurusan dan kewangan waktu aku kena tanggung kerja sebagai pengarah.. mereka la yang banyak membantu.. itu tak kira la zaman kami susah payah nak dapatkan sijil ISO 17025 dulu.. ramai sangat yang sama-sama berkorban waktu dan tenaga.. tak terluah rasa macamana aku hargai semuanya tu.. 





terima kasih jugak untuk masa-masa indah sepanjang aku ada kat sana dulu.. kenangan kita berkongsi apa sahaja yang ada di rumah.. baik hasil tanaman,  hasil memasak.. semuanya dikongsikan bersama.. ada je benda yang boleh dimakan atau dibawak balik untuk dimasak.. alhamdulillah..  terima kasih atas kemurahan hati kawan-kawan.. walaupun ada orang pandang tempat kerja kami dulu serba kekurangan tapi aku akui semangat setiakawan tak pernah berkurang antara kami.. tanya saja la sesiapa yang pernah berkhidmat di sini.. pasti bawa kenangan manis bersama..


Gambar ni aku nak frame nanti.. bukan senang nak dapat cukup semuanya..


dan sekarang ni aku memang tengah rindu moment memasak sama-sama dalam waktu rehat macam ni... makan sama-sama macam dulu.. itu antara kenangan terindah yang akan aku simpan.. terima kasih jugak buat hadiah perpisahan dan kenang-kenangan yang insyaAllah akan aku gunakan sebaiknya.. dan aku akui.. inilah kenangan di majlis perpisahan yang paling syahdu pernah aku lalui setakat ni.. terima kasih atas segalanya.. 

Ceritaita

Isnin, 30 Julai 2018

Gorgeous Flowers For Your Loved Ones- A Better Florist Malaysia

Gorgeous Flowers For Your Loved Ones- A Better Florist Malaysia

Gorgeous Flowers For Your Loved Ones- A Better Florist Malaysia


Gorgeous flowers for your loved ones are just a few clicks away, and if you’re lucky only a few blocks away from wherever you are in Malaysia. Thanks to A Better Florist, you get a chance to rely on the pretty much best florist in Malaysia. They have multiple shops, including a flower delivery in Penang, a loved flower delivery in Ipoh, a KL flower delivery which is one of the most popular ones, and the flower delivery to JB. These are just some of the locations where you can find A Better Florist in Malaysia, and they have undoubtedly the freshest flowers and the best flower delivery. This alone would be a good enough reason to try out a flower shop, but A Better Florist is known as a revolutionary florist, so what else is there that you get to enjoy that other florists simply don’t offer?



This is the best florist in Kuala Lumpur so far, as they not only have fresh flowers, but at any given moment, you can find pre-designed flowers, bouquets in mason jars, burlap wrapping, baskets, floral arrangements, pampering bundles, a fruit basket with flowers, a hamper collection and so much more. The list would go on for days. It’s all designed beautifully into little bouquets of perfection, and ready for you to order. You can hop online and order from their online shop, which is very convenient, especially because we’re all too busy to go flower shopping whenever we need to.

Whether you are looking for a get well soon hamper, or funeral flowers, or even a baby hamper, you can hop online and get it all there. The website is user-friendly and it’s easy to find what you need in a matter of minutes. There’s no thousands of choices that will leave in you more confused than happy. It seems as if A Better Florist truly knows their customers and knows what they missed up until A Better Florist. This is why they are the best flower delivery in Singapore, and you’ll be able to find them online as the best Hong Kong flower delivery, a Malaysia flower delivery, Dubai and overall the best UAE flower delivery.



Apart from being the best florist in Hong Kong and the best flower delivery in UAE, A Better Florist is a team of experts who have developed the best same day flower delivery not just in Malaysia but everywhere where their doors open up. Their same day flower delivery is free, which is a huge advantage all on its own, and they can deliver any time, anywhere, so you don’t have to waste time, and you can save that time and some money along the way.





Overall, A Better Florist seems like a florist, whether as the best florist in Dubai or the best HK florist,  with so many great benefits, it would be a shame not to give them a try. Sometimes it’s best to follow the good word of mouth, and there’s so much of it when it comes to A Better Florist.



Ceritaita

Jumaat, 27 Julai 2018

Neffos Summer Launch 2018

assalamualaikum semua,  nak cerita pasal handphone pulak malam ni.. korang nak baca tak? eh ni telefon bimbit murah-murah je tau tapi fungsinya insyaAllah tak menghampakan.. ni penangan aku pergi majlis pelancaran telefon pintar baru keluaran Neffos untuk Neffos Summer Launch 2018 siang tadi la ni.. meh kita cerita handphone apa yang menarik tu jom! 

Neffos Summer Launch 2018


sebenarnya ada 4 model yang diperkenalkan untuk kali ni yang pastinya amat berbaloi dengan harga yang sangat berpatutan.. serendah RM359 je tau.. tak sabar pulak aku nak kongsi dengan korang ni.. meh la kita kongsi dari handphone yang paling murah dalam koleksi ni.. aku kongsikan sekali gambar selfie aku dengan kamera depan setiap telefon pintar yang ada tu ya.. 

Neffos C7A 

Neffos C7A


Dengan perincian skrin besar 5", kamera 8MP dan kamera depan 2MP, dual simkad dan 2330 mAh bateri dijual pada harga bermula RM359 ni aku rasa harga yang sangat berbaloi untuk sebuah telefon pintar.. mungkin boleh jadi pilihan jugak untuk mereka yang tengah cari telefon kedua yang sederhana.. 

Neffos C9A

Neffos C9A


Dengan perincian skrin lebih besar iaitu 5.45" dengan fungsi HD dan fullview display..ditambah dengan kamera 13MP dan kamera depan berserta softlight 5MP.. juga dual simkad dan mempunyai kuasa bateri 3020mAh dan ada fungsi all face unlocked tau.. harganya cuma RM429 je.. haha

Neffos C9

Neffos C9


Dengan perincian skrin lebih - lebih besar iaitu 5.99" dengan fungsi HD dan fullview display.. ditambah dengan kamera 13MP dan kamera depan berserta softlight 5MP.. juga ada fungsi dual simkad, all face unlocked dan kuasa bateri 3840mAh ni didatangkan dengan harga cuma RM479 je tau..  janganlah terkejut.. 

Neffos X9 

Neffos X9


Telefon pintar terakhir dalam koleksi Neffos Summer Launch 2018 ini didatangkan dengan ciri skrin yang lebih-lebih besar iaitu bersaiz 5.99" dengan fungsi HD dan fullview display.. ditambah dengan kamera 13 + 5 MP dan 8MP bagi kamera depan.. ada juga fungsi dual simkad,  all face unlocked dan kuasa bateri 3060mAh ini terdapat dalam 2 pilihan bermula dengan harga RM599.. pilihan pertama 3GB + 32GB dengan harga RM599 manakala pilihan kedua dengan 4GB + 64GB dengan harga RM799.. Bawah ni gambar yang diambil dengan Neffos X9..

Cantik kan?  :D


Jadi.. dah baca kan?  Apa lagi.. buat la pilihan yang tepat untuk telefon pintar pilihan dengan harga berbaloi yang tak sampai pun RM800! 

Doakan sekali supaya gambar aku antara yang terpilih dapat menang handphone dari Neffos Malaysia ni ya.. hihi..  

Ceritaita

Selasa, 24 Julai 2018

Selamat tinggal SK Kempadang dan KAFA Al Fawwaz

assalamualaikum semua, hari ni nak cerita pasal kenangan anak-anak di sekolah lama mereka sebelum berhijrah ke sini.. sekolah yang aku rasa akan selamanya di hati anak-anak.. terutama abg long yang paling lama di dua buah sekolah ni.. meh la kita imbas sikit pasal kedua-dua sekolah anak ni..


Selamat tinggal SK Kempadang dan KAFA Al Fawwaz


SK Kempadang ni merupakan sekolah anak-anak yang pertama bila mengenal alam persekolahan sebenar.. alam mengenal seragam putih yang pastinya akan jadi kenangan yang tak mungkin anak-anak lupakan.. di sekolah ini jugaklah kami merasai pengalaman pertama mendaftar dan menghantar anak ke sekolah.. banyak peristiwa suka duka sepanjang anak bersekolah di sini.. 






teringat pada tahun pertama persekolahan abg long.. aku akui ngeri nak tinggalkan anak waktu tu.. mana taknya kelas murid tahun satu waktu tu pintu pun takde.. hehehe.. bukan niat aku nak burukkan sekolah ya.. aku faham dengan peruntukan yang agak terhad untuk diadakan semua kemudahan anak-anak memanglah satu yang agak susah.. aku pun kerja dengan agensi kerajaan jugak.. faham sangat dengan keadaan kewangan semasa.. tapi alhamdulillah sedikit demi sedikit sekolah mula nampak terjaga dan makin bernyawa bila sampai masa kakak husna bersekolah.. 





di sebalik beberapa perkara yang masih perlu pihak sekolah kemaskini, aku tak nafikan yang pihak sekolah dan guru-guru dah berusaha sebaik mungkin untuk kebajikan anak-anak.. prasarana sekolah dibangunkan dengan baik satu persatu.. termasuk beri kemudahan surau, dewan dan gajah menyusur untuk anak-anak yang belajar dengan lebih selesa di SK Kempadang.. pertalian pihak sekolah dengan komuniti pun sangat erat.. beberapa kali jugak pihak sekolah anjurkan karnival sekolah dan sambutan hari raya bersama komuniti.. sangat meriah setiap kali.. kami sempat jugak berpeluang ikut majlis sambutan hari raya baru-baru ni sebagai majlis kami yang terakhir bersama sekolah yang banyak berjasa buat anak-anak..




KAFA Al -Fawwaz pulak kami kenal namanya waktu awal berpindah ke kawasan Tanjung Lumpur (atau seberang kata orang Kuantan) sebagai salah satu dari sekolah KAFA yang agak terkenal dalam melahirkan anak-anak yang cemerlang dan lancar membacar al-quran.. itu yang menjadi janji sekolah sewaktu kami menghantar anak-anak belajar di sini.. sekolah akan memastikan anak-anak yang belajar di sini adalah generasi yang celik al-quran di samping pengetahuan fardhu ain dan fardhu kifayah.. buat ibubapa yang mempunyai asas agama yang tak kuat mana macam kami ni dapat menghantar ank-anak ke sekolah begini merupakan satu rahmat besar buat kami.. 








alhamdulillah aku nampak perkembangan positif buat anak-anak.. abg long pun dah nak hadapi peperiksaan UPKK tahun ni.. tinggal tak sampai lagi 68 hari lagi pun.. ada sedikit masalah pasal peperiksaan abg long sekarang ni.. masih ada kekeliruan mengenai status abg long sebagai calon tumpang di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur ni.. abg long tak boleh  ditukarkan sebagai calon di KL kerana sistem pendaftaran telah ditutup sepenuhnya pada 30 Jun yang lepas.. apa yang boleh cuma abg long boleh duduk sebagai calon tumpang.. itu pun masih lagi di peringkat urusan antara penyelia di JAIP dan di JAWI.. kami hanya mampu menunggu apa tindakan selanjutnya.. harapan kami agar semuanya berjalan lancar.. tapi aku tak yakin yang abg long dapat nak ambik peperiksaan percubaan pun.. mungkin tak sempat pun nak ambik sebab sangkut semua urusan ni..

kami cuma mampu doa supaya urusan kami sekeluarga dipermudahkan.. banyak yang kena kami korbankan buat masa ni.. kami cuba buat sebaik mungkin untuk masa depan anak-anak yang lebih cemerlang.. semoga Allah permudahkan tugas penyelia, guru-guru dan anak kami nanti.. terima kasih juga atas jasa baik semua guru-guru di SK Kempadang dan Kafa Al-Fawwaz yang sudi menyampaikan ilmu pengetahuan buat anak-anak kami.. juga maafkan salah silap kami termasuk anak-anak jika ada.. semoga Allah memberikan balasan yang baik buat kalian atas jasa baik kalian.. 

Masa kali terakhir aku bercakap dengan guru-guru anak-anak mintak dihalalkan semua ilmu tu aku memang sebak.. apa nak buat.. mak memang jenis hati tisu.. hujung minggu ni aku nak ajak anak-anak tulis surat buat guru dan kawan-kawan lama mereka..

Ceritaita

Sambutan hari raya SK Kempadang bersama komuniti

assalamualaikum semua, dah habis dah bulan raya aldilfitri tapi aku baru ada masa nak ceritakan pasal sambutan hari raya.. apa nak buat.. tak terkejar masa yang ada.. walau Allah bagi semua manusia sama rata 24 jam.. tapi pembahagiannya selalu tersasar dari landasan yang betul.. kadang-kala timbul rasa cemburu dengan orang yang dapat membahagikan masa antara dunia dan akhirat dengan baik.. bila agaknya aku dapat kecapi macam tu.. eh melalut dah kita.. meh la kita cerita kisah pasal sambutan hari raya SK Kempadang bersama komuniti ya..

Sambutan hari raya SK Kempadang bersama komuniti


seingat aku ini kali kedua aku sertai sambutan hari raya di sekolah anak ni.. memang meriah setiap kali.. dan pelbagai makanan disediakan dari sumbangan semua orang yang diusahakan oleh guru-gurunya.. kagum dengan semangat guru yang rajin bagi memastikan majlis berjalan lancar.. ada bermacam jenis juada yang dihidangkan hari tu.. sampai rambang mata kami jadinya..

penyudahnya nak-anak banyak berlari sana sini bermain dengan kawan-kawan dari menikmati hidangan raya yang disediakan.. aku suka acara macam ni.. dengan cara macam ni kita lebih ada peluang untuk dekati cikgu yang mengajar anak-anak dalam suasana yang lebih santai.. tapi bergantung jugaklah.. sebab ramai orang lebih menikmati makanan daripada beramah mesra.. hehehe.. tapi bagi kami, walau sesibuk mana pun kami, kami perlu untuk hadirkan diri dalam apa jua aktiviti sekolah anak-anak selagi terdaya..





antara juadah yang dihidangkan adalah laksa pahang atau laksa gebok, laksa penang, mee sup, bakso, soto dan dan mee soto, mee goreng, bihun goreng, apam balik, lemang dan rendang, ketupat dan kuah kacang, kuih raya dan macam-macam lagi.. yang paling best ada gerai cendol yang sedap dan korang boleh je nak ulang sampai banyak kali.. ada jugak pelbagai pilihan air balang.. kiranya memang korang takkan lapar dan dahaga la kat majlis ni.. meh aku masukkan sekali gambar anak-anak di sekitar majlis.. 











konsep berhari raya bersama komuniti ni dan dimulakan sejak dulu setau aku.. sekolah buat ala-ala rumah terbuka dan semua penduduk sekitar dijemput sekali meramaikan majlis.. kebetulan pulak mereka meraikan sama Guru Besar sekolah yang akan berpencen pada bulan depan ni.. alhamdulillah kami sangat berpuashati dengan perjalanan majlis.. terima kasih ya semua yang terlibat.. panjang umur kita jumpa lagi.. 

Ceritaita


CARRIE JUNIOR ODOUR BUSTER KIDS HAIR SHAMPOO ~ FOR HAIR THAT SMELLS GREAT ALL DAY LONG!


CARRIE JUNIOR ODOUR BUSTER KIDS HAIR SHAMPOO
~ FOR HAIR THAT SMELLS GREAT ALL DAY LONG!

Have you ever experienced a strong odour from your kid’s sweaty hair and scalp after school or playing outdoor? The odour becomes worse when your child’s hair and scalp get sweaty and oily. The only effective way to eliminate such unpleasant odour is to ensure your child washes his or her hair after playing outdoor and after school. Maintaining their hair hygiene will also help decrease the risk of scalp infections besides ensuring they smell fresh.



Parents have to take note that usage of adult shampoo is not recommended for young children. Usage of adult shampoo on children will lead to scalp and hair issues especially for children aged between 6-12.  Due to their delicate scalp and hair, it can get particularly sensitive hence allowing them to use a gentler formulated shampoo would be best to maintain healthy hair and scalp.

Understanding such gentle needs of children, CARRIE JUNIOR introduces CARRIE JUNIOR KIDS SHAMPOO ODOUR BUSTER, a shampoo which is safe for daily use and leaves hair smelling great all day long. It is a brand new functional shampoo formulated to combat hair odour effectively yet gentle to the hair and scalp. With the infused fruity burst scent that lasts for up to 24-hours, children can now have fruity fresh smelling hair even after a fun day outdoors. This product is further enriched with olive oil that nourishes and smoothens hair for manageable and easy combing.



CARRIE JUNIOR KIDS SHAMPOO ODOUR BUSTER comes in delightful Perky Peach Fruity Burst and it is pH balanced, mild and gentle for everyday use. Available in two pack sizes, CARRIE JUNIOR KIDS SHAMPOO ODOUR BUSTER 280g pack retails at RM10.10* in West Malaysia and RM 10.60* in East Malaysia. While CARRIE JUNIOR KIDS SHAMPOO ODOUR BUSTER 700g pack retails at RM20.70* in West Malaysia and RM 21.70* in East Malaysia. CARRIE JUNIOR products are available at leading retail outlets, hypermarkets, supermarkets and major pharmacies nationwide.

Now, parents can hug their sweaty children after play and still smell the fresh scent of Fruity Burst all day long!

*Prices subject to changes based on taxes that will be announced by the Government.

Ceritaita

Isnin, 23 Julai 2018

Kuala Lumpur kami datang!

assalamualaikum semua, lama dah tak bersiaran.. bukan tak sayang dah dengan blog ni.. tapi banyak sangat perkara kena uruskan sejak dari balik cuti raya hari tu.. aku belum sempat pun cerita pasal aku dapat surat kenaikan pangkat dan ditukar ke Kuala Lumpur ni.. semuanya berlaku dengan begitu pantas sampaikan aku tak sempat nak update apa-apa pun di blog kesayangan ni.. tapi aku berazam jugak nak coretkan sesuatu supaya ianya jadi kenangan kami satu hari nanti..

Kuala Lumpur kami datang!


sejak malam Jumaat 13 Julai 2018 secara rasminya kami dah bermastautin di Kuala Lumpur pulak.. tak pernah kami jangkakan pun akan terjadi.. semua berlaku macam adik hadi selalu sebut.. 'tiba-tiba je'.. dan hari Jumaat petang tu sampailah barang kami bersama lori yang dihantar oleh kawan-kawan.. kami tak habis lagi pun mengemas ni.. kemas mana yang perlu sama macam kami bawak apa yang perlu je hari tu.. banyak yang kami kena tinggalkan sebab rumah yang disewa ni tak muat nak tampung barang yang ada.. 

ramai pun yang tanya apa kami buat dengan rumah kami di Kuantan.. buat masa ni belum ada perancangan lagi.. kami tengah rancangkan untuk disewakan.. tapi bukan dalam masa terdekat ni lagi.. banyak yang kami perlu kemaskan dan perbaiki dulu di rumah tu.. harapnya semua urusan akan dipermudahkan Allah buat kami nanti.. dan dapat kami sewakan secepat mungkin untuk tampung mana-mana perbelanjaan yang ada.. maklumlah rumah di KL ni pun kami menyewa yang kadarnya lebih kurang sama macam kami bayar bulanan rumah di Kuantan tu.. kalau tak buat sesuatu dengan cepat risau akan ada masalah pulak nanti..

buat masa ni kami masih cuba sesuaikan diri di KL ni.. banyak benda baru yang kami kena belajar.. terutama pasal jalanraya di bandar besar ni.. selalunya datang sini untuk bercuti je.. belum pernah lagi kami tinggal berlama-lama lebih dari 5 hari di KL.. sekolah anak-anak juga ada lagi yang tak selesai.. pasal sekolah nanti aku cerita lain ya.. pasal kerja jugak nanti aku cerita lain.. buat masa ni kami dah dapat kenalpasti kawasan untuk beriadah di hujung minggu yang berdekatan dengan rumah.. dah kenal jugak beberapa pasaraya untuk kami beli barang keperluan rumah.. dengan Pasar Borong Selayang tu rumah kami ni dekat je rupanya.. hehehe.. 

buat semua kawan-kawan yang sudi bantu kami dari awal perpindahan sehingga sekarang ni.. aku nak ucapkan berbanyak terima kasih.. tiada yang dapat aku gantikan sebagai balasan.. sangat tak mampu nak balas terutama dengan wang ringgit dengan keadaan kami sekarang ni.. jugak buat semua yang sudi mendoakan kami sekeluarga.. aku hanya mampu mohon pada Allah semoga kalian diberikan kebaikan yang setimpal dengan apa yang telah kalian berikan kepada kami sekeluarga.. 

buat semua, maafkan kami jika ada salah silap kami selama ni dan teruskanlah mendoakan kami di sini.. dah seminggu berlalu.. hati masih rindu permandangan Sungai Kuantan yang kami tinggalkan.. semoga Allah jagakan semuanya untuk kami.. Kuala Lumpur kami datang!

Ceritaita